Gå til innhold

Joho...jeg fikk ny 3D ultralyd, gratis!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet noen innlegg om at jeg er litt bekymret i forhold til stor differanse mellom mens termin og UL termin. (3 uker). Tenkte jeg skulle ta dette opp med jordmor i morgen, og så kom jeg på at jeg ikke fikk med meg noe ark om UL målene som ble tatt i juli (3D). Ringte Majorstuaklinikken for å etterlyse papiret/målene, det viser seg at ha som tok undersøkelsen sist glemte å lagre, så da er jo de tapt. Han sa da at babyen var større enn 26+4 uker (i juli). Ihvertfall, fikk komme bort dit med en gang, fikk ny undersøkelse ( 3D/4D) mange bilder og videosnutter, helt gratis. Og, prinsessen ligger litt over gjennomsnittet, og de mener at terminen er ca 5 oktober. Men, i og med at de ikke kan forandre terminen, så anbefalte de å ta dette opp med lege/jordmor og føden når det nærmer seg. Sånn at jeg ikke risikerer å gå tre uker på overtid.

Ellers var alt bra med babyen, puls på 155, 1934 g, og hun hadde store bollekinn :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er UL-terminen din? Hvor langt mente legen at du hadde kommet på 3D nå? Det var jo en hyggelig bonus med gratis ul, da. :)

Skrevet

Jeg så akkurat på nyhetene i går (tvnorge) at legene er veldig fortvilet over de private klinikkene som driver og setter nye terminer i hytt og gevær... Det er jo kun rundt uke 18-19 at barna er sammenlignbare, etter det utvikler de seg visst vanvittig forskjellig. Og så må legene drive å berolige masse bekymrede foreldre som har fått misvisende info på private ultralyder.

Så jeg ville ikke lagt for stor vekt på hva de sier, men selvfølgelig greit å sjekke det med din egen lege etterpå...!

Men for all del, moro med ekstra 3d-ultralyd, kos deg!

Skrevet

UL terminen min er 12 oktober, mens termin 20 sept. Hun som tok målene nå mente at terminen er 5 oktober. Babyen har lagt over gjennomsnittet på tre ultralyder (vekstkontroll i uke24, 3D i juli og den i dag), så det er mulig at det er 5 oktober som er mest "riktig". Så kanskje jeg snart 33 uker på vei, og ikke 32...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...