Liiiisa Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Heii heii jenter.. er det noen andre som føler det har veeldi liten mage for å vere komt ca i uke 28?? jg føler d ser ut som jeg er i 5 mnd... alle ser jeg er gravid men når jg sier jg er i 7 mnd blir d litt forbauset, og det er noe som tærer på humøret mitt... jg kjenner liv jamt over hele dagen.. Men når d er sagt, var jg veldig tynn før jg ble gravid, d vil si jg var ca 52 kg... så d kan kanskje ha noe med d å gjøre.. Håper noen kan oppmuntre meg med at d er flere som er små
Fitness76 Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hei Jeg har bare 4 uker igjen og det ser ikke ut som jeg er lenger enn 5 mnd på vei. Alle bærer barna forskjellig så det har ikke så mye å si hvor mye tynn du er osv. Så lenge den lille har det bra skal du bare være glad for at magen er liten og ikke så mye i veien:-)
annemor80 Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 For å si det sånn, det er ikke så veldig gøy andre veien heller, når man stadig får spørsmål om det er tvillinger...! Men jeg trøster meg med at folk ikke egentlig har så mye peiling som de gir uttrykk for... Ligger jo helt på streken på målingene hos jordmor, og som sagt over, så bærer jo folk magen forskjellig!
Tinama Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Jeg har også ganske liten mage. Litt rart i grunnen,for jeg fikk tidlig mage og trodde jeg kom til å bli diger. Er i uke 34 nå,og har lagt på meg hele 17 kg,så merkelig at magen er liten.. Jeg ser andre som er i uke 20-25 som har større mage enn meg,men jeg tror bare jeg bærer lillegutt langt inni meg,for jeg ligger innenfor normalen på symfyse målene til lege og jm.. Spurte jordmor om magen min var liten i forhold til hvor langt jeg var kommet,og hun nærmest kjeftet på meg og sa jeg måtte slutte å sammenlikne meg med andre,for det der med mager var så utrolig individuelt...så det meste er vel "normalt"---sånn egentlig
Gulljnta Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Har det som deg HI, var i selskap en dag og en eldre dame kom bort til meg og sa "ja du kan ikke være mange månedene på vei" Sa jeg var 6 mnd på vei og hu blei litt paff, men unskyldte seg med at de hadde en som var dagsventende og jeg var liten i forhold til henne da... Hører stadig "ååh så LITEN og søt mage du har, hvor langt på vei er du egentlig?" Litt irriterende, men er glad for å ikke være diger også, må fort bli tungt for ryggen. Vet ikke om det har noe med startvekta å gjøre, men jeg var også slank før jeg ble gravid, 54 kg.
Mage igjen Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Det får jeg også høre hele tiden, men fikk høre det samme i mine to andre svangerskap også. Så det er vel sånn kroppen min er bare... (er 163 og veide i utgangspunktet 58 kg, så jeg har ikke sånn lang og tynn kropp som babyen "gjemmer seg inn i". Men sf-målene mine har ligget HELT på den røde streken hele veien, så magen er helt normal den, noen jeg også er temmelig lei av å si til folk.... Men alle blir forbauset over at jeg har så kort igjen.... HVA SÅÅÅÅÅÅÅ LITEN MAGE!!! Men men, skal vel bare være glad til!
mooimooi Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Liten mage her også ligger helt nederst (litt under den grønne kurven) på helsekortet... det er litt flaut... mamma jobber på SFO på skolen der sønnen min går i barnehage, og de på barnehagen hadde kommet og spurt mamma hvor langt jeg var på vei for det kunne ikke stemme at jeg skal ha i oktober... menmen... sånn er det nå...
Pusur_mor Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 har 3 uker igjen og ser ut som jeg er ca halvgått. Frøkna ligger på tvers langt nede. Jordmor var overraska over hvor liten mage jeg hadde, spesielt siden det er nr 6. Er ikke sylslank ( 172 høy, 107 kg som starvekt), men har ikke lagt på med noe. Er fortsatt på startvekt. Magen har sammenheng med hvordan du bærer. Jeg bærere ungene dypt. Har derfor endel rygg-/bekkenplager. I tillegg er jeg lang i ryggen. Fordelen med at magen er liten, er at det blir mindre strekkmerker. De fikk jeg først m,ed nr 5. Da fikk jeg 6 streker på magen. Men så var han den største også.
Tigerbabe Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Skjønner ikke det kan være noe problem å være liten jeg, så lenge alt er bra med babyen. Bare deilig det da, så slipper du å slite med vekten etter at babyen er født.
Liiiisa Skrevet 15. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2008 så kjekt at andre og har små mager noen som har bilde av sine små mager ?? jg skal til jordmor på torsdag, så håper sf-målene mine ligger slik d skal enda... d har ligger nøyaktik der d skulle d andre gangene
Ludviginne - mamma!! Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Jeg er i uke 33 i morgen, og får stadig himlende øyner når jeg forteller at jeg er over 7 mnd på vei. "Men du har jo ingen mage", svarer de... Jeg har vært bekymret selv, trodde kanskje ungen var liten. Gjennom PregMetstudiet, var jeg på vekstestimering i går, og der ble junior målt til 16% over, så det var ikke noe farlig med størrelsen på han nei (Se så søt han er på profilen min, fikk 3D bilde Ble litt roligere. Jeg sliter veldig med svimmelhet jeg da, så han presser nok på noen årer. Ble aktiv sykmeldt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå