Gå til innhold

Gruegleder meg til imorgen! Vurdering av igangsetting ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg inn på føden for vurdering av igangsetting.

Jeg har egentlig store forhåpninger om at de skal sette meg igang altså. Hvis de sender meg hjem vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre :(

Åh, jeg både gleder og gruer meg altså... :(

Noen som har vært inne til vurdering, og kan fortelle meg litt om rutinene, hva de vurderer osv?

Jeg er 10 dager over termin imorgen ,har en diagnose (men har ikke hatt plager av den under svangerskapet da), og legen fikk visst inn to fingre i livmorhalsen på mandag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende da! Håper du blir satt i gang!! jeg er like lenge på overtid som deg, men har overtidsvurdering på mandag...så jeg må pine meg gjennom helgen, hvis det ikke skjer noe før mandag....

Skrevet

Jeg fikk beskjed idag om at jeg skal møte på føden kl ni mndag til vurdering. For var på vekstkontroll idag, og han hadde gjort et kraftig hopp. Ville være 4500g til terminen etter målingene idag.

Så for at jeg skulle slippe å føde stort barn, ville han få meg inn til vurdering.

Så blir spennede å se på mandag om jeg blir sendt hjem eller blir innlagt.

Har svangerskapdiabetes, men gikk til terminen med mine to første..de ble ikke så store.

Skrevet

Håper selvfølgelig for din del at du blir satt igang, men det skal vel gode grunner til å gjøre det. Har en baby på 4,4 inni magen, men det er ikke snakk om å sette igang tidligere enn om 10 dager (14 dgr over)... Det kan fort bli en kjempebaby.

Men hvis du har en diagnose så kan jo det hjelpe på i forhold til å få pushet på litt. Og med to fingre åpning, så er det jo noe som har skjedd der inne, så helt umoden er du jo ikke!

Det som skjer på vurdering, er såvidt jeg vet, UL av baby, fostervann, navlestreng o.l for å se om babyen har det bra. Sjekk av modning. CTG (måling av hjertelyd og bevegelse) De ser vel først og fremst på hvordan babyen har det, og hvis han/hun har det bra, foretrekker de å vente litt til for at fødselen skal bli best mulig for alle parter.

Forbered deg på ikke å bli satt igang, så du ikke blir så skuffet, så blir du desto gladere hvis du får motsatt beskjed.

Føler med deg, da. Hadde termin 5 dager etter deg, så det må være en evighet for deg etter termindato nå. Hver dag etter termin føles jo som en uke...

Lykke til imorgen! Krysser fingre for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...