kitty08 Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 diskusjon mellom mannen min og meg ;-). Han løfter jenta vår (5,5 mnd) fra sittende til stående etter armene. Er det OK? Evt når kan man gjøre det. Jeg er kanskje litt vel forsiktig, mens han litt vel uvøren ;-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Så lenge hun hjelper til selv så ... og siden hun er så gammel regner jeg med hun gjør det:) Men man skal alltid være forsiktig
1baby,og 1 spire Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg personlig synes ikke noe om det.Men om det er galt eller ikke vet jeg ikke noe om, bare syns det virker ubehagli for dem , på samme måte som jeg selv ikke ville blitt løftet slik
Rorrimamma Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Tror ikke de har noe godt av det akkurat. Men var i akkurat samme diskusjon med min samboer da min sønn var like gammel, så skjønner hvordan du har det. Kanskje er vi litt for overbeskyttende.......
Sunniva78 har to små Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Gutten vår er iallefall sterk nok til det. Kommer jo an på hvor robust og sterk babyen er. Så lenge det bare er av og til tror jeg det er helt greit.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Jeg har lest at dersom babyer holdes slik at de får vekt på bena før de er klare for det, kan det ha som følge at de blir hjulbente eller kalvbeint. Gåstol for babyer og slikt anbefales derfor ikke...
mammarettogslett Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 jeg gjør det iblant, men jeg drar ikke det er jo hun som drar! og jeg lar ikke vekten hvile på beina hennes når hun kommer opp. Tror ikke det er noen fare bare man er forsiktig..
mammarettogslett Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 ah..jeg mente egentlig fra liggende jeg og opp på stompen..hehe
To gull og en på vei Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Fra tuppa var 5 mnd løftet jeg henne fra liggende til stående, MEN hun tok i og løftet seg selv, og det var ikke alltid hun klarte å løfte seg helt opp, og da stoppet vi ved sittende. Hun er og har alltid vært meget sterk i kroppen og til å begynne med likte jeg ikke helt å gjøre den øvelsen, men hun ble så utrolig stolt når hun klarte det. Smilte fra øre til øre, og da virket det jo som om hun hadde det ok.
Gunni_2 Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Helsesøsteren vår fortalte at det hvis en brukte gåstol ville refleksen under foten, som får babyen til å krølle tærene sine når du for eks. holder en finger under dem, bli overstimulert og det var sjangser for at babyen kunne få for stramme muskeler under foten og derfor problemer med å gå. Derfor var ikke gåstol anbefalt. Hun sa ingenting om hjulbeint eller kalvbeint.
grolla Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Det har aldri falt meg inn at det skulle være noe galt i det! Vi er jo litt apekatter, er vi ikke? Har løftet lillemann opp fra gulvet slik maaange ganger helt siden han klarte å holde hodet selv. Kan ikke forstå at det skulle være noe galt i det?
giggsy Skrevet 20. august 2008 #12 Skrevet 20. august 2008 I følge fysioterapeuten vi hadde på barseltreff så er det bare tull at de kan bli hjulbeint av å bli holdt stående før de kan gå. Altså, her er det snakk om å holde dem når de står i fanget, eller holde dem når de står på gulvet. Slikt gjør man vel ikke i timer i strekk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå