Gå til innhold

Da har jeg vært med lege og vekstkontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp sier jeg.

Vektavvika har ligget på 17%, så 18% og for 2 uker siden 12%

Men den lille i magen vokser godt han.

Var med ei kvinnelig lege, hun målte hodet var normalt, så kom vi til kroppen da. Hun fikk 115. aner ikke helt hva det vil si, men en del større enn sist. Så hun fikk en overlege til å komme å måle da.

Han målte 119. Og fikk det 3 ganger. Noe som vil si 28% avvik!!!

Så sier han dvs 4500g til terminen. Hjelpe meg sa jeg da.

Jeg har 15 dager igjenn til terminen.

Fra uke 38 så blir man vurdert fra gang til gang. Trudde jeg ville gå til terminen siden blodsukkeret mitt har vært fint.

Men så sier han, for var snakk om ny time neste uke. Trur vi sender henne til vurdering neste uke. Igangsettelse

Så jeg slipper å føde en stor baby, så ikke risikerer han blir 40% avvik.

Må si jeg følte en lettelse ja :)

Så på mandag skal jeg på føden å bli vurdert. Han sa til kvinnelige legen hun kunne prøve å tøye meg litt, så vi fikk litt fortgang i ting.

Så hun kjente etter og tøyde. Så sa hun fikk inn 1 finger, og jeg var ikke helt umoden heller.

Så får se på mandag da om jeg er moden nok. Men til terminen får jeg nok ikke gå likevel.

Ble nesten helt skiplet her. Kanskje jeg allerede har babyen min neste uke..uvirkelig å tenke på :)

Såennede å se på mandag da :)

Noen som vet hvor stor han er med 28% avvik i uke 38+1? For det spurte jeg ikke om. Ble bare litt skrekkslagen å høre det vil si 4500g til terminen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, oj, forstår deg kjempegodt!!

Min ble jo målt til +6% i går (37+5) og var da 3360 g, så hvis du trekker fra 6 % får du ca gjennomsnitt uke 38.

Det var da rart at han skulle legge på seg så mye på så kort tid, men så er det jo gutt denne gangen, og de blir jo ofte større uansett... Første barnet mitt var 3100g og tredje 3900g, så litt forskjell der og da...

Kjempefint at du får så god oppfølging! Ville absolutt stemt for igansettelse var jeg deg:-) Da tror jeg ikke han vil være så mye over 4 kg:-)

Lykke, lykke til, det kommer til å gå helt fint! Jeg ble satt i gang med tredje barnet av samme grunn som deg, og jeg fantes ikke moden. Fikk modningspille, og etter 6 timer uten å kjenne noe hadde jeg 1 cm. De tok da vannet og da startet riene av seg selv. Han var ute etter ca 2.5 timer.

Dette går bra:-)

Skrevet

jeg ble satt igang med mine to første, men til terminen.

Da han sa han ville sende meg til vurdering, så sa jeg ja gjenre :)

For såg med skrekk og gru å føde stort barn :)

For legen ville ikke risikere jeg fikk en på 40% avvik til terminen..

Nå er det JM som har målt før, og nå var det lege..men begge de to målte. SÅ kan jo være han har gjort et hopp denne babyen min da :)

Men han hadde det veldig bra i magen min da :) Gjorde pusteøvelser også hehe. Det bruker jeg å kjenne utenpå magen min også:)

Så hun mente han hadde mye energi:) For har de det ikke bra i magen slutter de med disse pusteøvelsene. Min øvde ivei hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...