Gå til innhold

Når slutte å koke vannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge koker dere vannet de små skal drikke?

Noah er 1 år idag, og han får fortsatt forhåndskokt vann. Bruker også kokt vann til melk og grøt jeg lager.

han har vært mye syk så jeg har ikke stresset med å gå over til ferskt vann, tenkte at det skader jo ikke å koke det litt til... men nå lurer jeg... skal jeg slutte å koke snart?? gjelder det både vann som han drikker og vann jeg bruker til å lage grøt og melk av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når de er 6 måneder fikk jeg beskjed om av hs.....så er nok greit å slutte å koke nå...er jo viktig at de får i seg litt bakterier også, så de blir litt herda når de blir større....:o)

Skrevet

ja jeg skjønner det,men når han var 5 mnd hadde han rs virus, lungebetennelse og bronkitt... dermed har vi utsatt det liksom og ikke tenkt mer på det senere, hehe. blitt en vane.

Men da skal vi kutte ut vannkokinga;)

Skrevet

skjønner deg veldig godt jeg....:o) er ille når de små er syke... lykke til da:o)

Skrevet

Med førstemann fikk jeg beskjed av en barnelege at en aldri trenger å koke drikkevannet dems....med mindre en bor et sted med dårlig vann.

Så jeg sluttet å koke da han var 9 uker.

Skrevet

Kokte frem til han var ca 1 år.

Nå er han 14 mnd og drikker vann rett fra springen, men koker fortsatt til grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...