Gå til innhold

Reise til syden og 1 mnd på vei ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt å reise til syden så tidlig i svangerskapet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg da tro.

Pass på å bare drikke vann fra flaske -

ikke bestill drikke med isbiter og dispenserbrus - her brukes ofte vann fra springen.

Pass på at basseng er rene - ville ikke brukt boblebad.

Spis kun kjøtt og fisk som er gjennomstekt. Ville holdt meg unna skalldyr.

med andre ord - gjør som du ville gjort her hjemme - er du fortsatt usikker hør med legen eller jordmor

Skrevet

Så lenge du vasker/skreller frukt & grønt, og spiser gjennomstekt kjøtt er det ingen fare. Vær litt ekstra obs på hygiene. Jeg var i syden da jeg var ca 2 mnd på vei.

God tur ;)

Skrevet

Jeg reiste til Gran Canaria når jeg var 8 uker på vei. Det eneste du skal ta hensynt til er å få i deg nok vann(flaskevann), ikke farlig med isbiter for alle turiststeder kjøper disse og lager ikke selv. Vær forsiktig med salater og frukt da disse ofte ikke er like godt vasket og spis bare gjennomstenkt kjøtt/fisk. Pass på at magen ikke får for mye sol.

Kos deg i syden...

Skrevet

Jeg var i Sør Amerika da jeg var litt over en mnd på vei og det gikk veldig bra. Eneste jeg passet godt på var at kjøttet var godt nok stekt og holdt meg stort sett unna isbiter mener jeg å huske.

Det der med vann avhenger jo også litt hvor du skal. Jeg ville vært mye mer avslappet i Spania og Hellas enn f.eks Tyrkia, Egypt o.l

God tur. Ganske misunnelig.

Skrevet

Får håpe du slipper unna kvalmen da. For jeg skal love deg at å være kvalm når sola steker og det er knallvarmt er PYTON!!Jeg er vel den eneste som ble glad da temperaturen her hjemme sank og regnet øste ned hehe....

Gjest ønsket oppfyllt
Skrevet

jeg skal til hellas når jeg er i uke 7-8. drar om en uke:)

jeg fortalte det til legen og han ble bare helt vill fordi han nettopp hadde vært der selv og greier..hehe, nett trefft;)

men uansett, han sa at det ikke var noe spesielt jeg måtte gjøre elle rikke gjøre. eneste var å drikke flaskevann og gjennomstekt mat, vaske hendene ofte og IKKE kjøre scooter eller moped, forsi det var ca 1-2 dødsfall i uken på den plassen pga scooter/moped ulykker!! han anbefalte bil isteden, dersom vi skulle leie noe..:)

aahh..jeg og sambo bestilte denne turen lenge før jeg ble gravid og planla å hoppe i strikk sammen! blir ikke det nå da..hehe:p

men, får sikker nok spenning av å se på min elskede som hopper utenfor noe høyt med bare et strikk festet på seg..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...