EvaMarie Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg vil dele min födselshistorie med dere fordi mens jeg gikk à ventet pà à föde brukte jeg mye av tiden min pà à lese andres födsler... Her i Frankrike hvor jeg bor blir man satt i gang like etter termin. Siden jeg hadde ett KS for tre àr siden kunne de ikke sette meg igang sà lenge jeg ikke hadde àpning. Ble lagt inn pà sykehuset fredag 8.8 og planen var da KS dagen etter. Jordmora som tok i mot meg forstod godt at jeg helst ville föde normalt denne gangen. Hun klarte à strippe meg slik at jeg fikk 2 cm àping. Dette gjorde vondt men smertene var helt klart til à leve med. Sà pà lördag ble jeg satt pà drypp. De tok vannet mitt etter en times tid. Jeg fikk lov à sitte pà en pilates ball og riene var vonde. Men til à leve med. Etter 1,5 timer hadde jeg 3 cm àpning og sa "JA TAKK" til epidural. Deretter hadde jeg ingen smerter. Jeg là litt pà venstre side med höyre ben litt i höyde, deretter pà ryggen, sà höyre side. Dette hjalp babyen med à finne veien ut. De stakk hull pà blaera mi for den var full og var i veien for babyen. Hadde forresten en ung gutt til jordmor. Han var utrolig dyktig og meget kompetent. Mà innrömme at jeg var litt skeptisk til à begynne med men det tok jeg fort tilbake. Kl 15 kom gynekologen, og vi gjorde oss klare til à begynne à presse. Jeg presset 4 ganger i löpet av 20 minutter - sà var han ute !!! Etter at skuldrene var ute fikk mannen min lov til à ta han ut og legge han pà brystet mitt. Han klipte av navlestrengen og sà begynte han à die direkte. Helt fantastisk opplevelse !!! Gutten vàr heter Paul (uttales Pàl) veide 3880g ved födselen og var 51,5cm lang. Han er selvfölgelig verdens nydligste. Amminga gàr fint og storesöster pà 3 àr er kjempestolt. Jeg revna litt og màtte sy 3-4 sting dette gjör ganske vondt, men kan ikke klage - for meg var dette en drömmefödsel! Lykke til alle som snart skal til pers : )
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så mye med gutten, og lykke til videre
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 åhhh de er så deiligt å lese disse fine fødselshistorierne=) de låter som om du har haft en veldigt flott fødsel, jeg håper min blir like bra=) GRATULERER så mye med lille prinsen=)
Målfrid Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Gratulere så masse med gutten:-) Kos dere:-)
nille_1 Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Først: Gratulere med gutten din og at alt gikk vell!! men hva mener du med stikke hull på blæra?? hva når den fylles, lekker den?
sonnenschein Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 ÅÅÅ, det hørtes jo virkelig fint ut. At mannen din fikk ta ut ungen og legge den på brystet ditt...Gratulerer så mye med gutten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå