Trollkatt Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Datteren min var med mormoren sin til Bergen fra mandag til tirsdag. Hun fikk fly for første gang. Sønnen min på 2 fikk ikke være med denne gangen, men han skal få bli med på tur når han er større. Så kom svigers hjem fra ferie, og de har sagt at datteren min kan sove over der i natt, siden det er planleggingsdag i bhg i morgen, og hun gjerne ville. Så får jaggu ikke sønnen min sove over der sammen med henne. Jeg synes det er så trist at han ikke får være med på noen ting, jeg. Han må bare få høre på søsteren sin om alt hun får være med på hele tiden. Jeg skjønner at moren min ikke ville ha med begge til Bergen, men at begge ikke kan ligge over hos besteforeldrene sine i natt, skjønner jeg ikke. Hvor mye legger en toåring i dette? Tror dere han føler seg utelatt?
Lykkeligmammatiltre Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg tror ikke at en 2 åring føler seg utelatt pga det, men hvor gammel er søsteren da? Men spurte du besteforeldrene om han også kunne få være med? hun burde jo nevnt det selv også da.
Trollkatt Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2008 Datteren min er snart 5. Vi spurte besteforeldrene om han også skulle få sove der. Først sa de at det ikke var planen, men nå ringte svigerfar og sa at han også skal få ligge over. Datteren min tok det som en selvfølge at begge skulle få sove der, og hun har jo snakket om det til broren sin. Så han forventet nok å få ligge over. Synes det er vanskelig å vite hvor mye de egentlig skjønner når de er to år. De skjønner mye, men samtidig er det mye de ikke skjønner... Han synes det er veldig trist de gangene storesøster blir henta av besteforeldrene og får være med på tur o.l. Gråter og bærer seg. Vanskelig å vite om det er fordi hun blir borte eller om det er fordi han ikke får være med.
Mille** Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Huff, ja det er ikke barebare å vite hva de føler og tenker. Minsten her på 3 år gråter ofte uansett hvor storesøster drar, tror nok kanskje hun hadde blitt lei seg hvis hun ikke fikk dra til bestemor når storesøster skal dit. Her er det også mye sånn, eldste er velkommen på overnatting, men helst ikke minsten. Og da er det jo egentlig samme takka for oss, trenger jo barnevakt til begge hvis vi skal noe.....
blond Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Så heldig han er som får være alene med mammaen og pappaen sin!
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Sånne svigerforeldre har jeg også. De (det er svigermor som styrer da) kan godt ha storesøster der nesten en uke, men lillebror får ikke. Kun hvis vi spør om de kan passe for vi skal noe. Sambo sier at kanskje de ikke synes det er så greit når lillebror er så liten, men når storesøster var 1 år så ville de gjerne ha henne. Jeg er også enig med blond, at lillebror er heldig som får oss (meg) helt alene. Men nå er det helst storesøster som trenger den ekstra oppmerksomheten fra oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå