Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 vi leier for tida, siden vi skal bygge hus til våren. Vi leier hovedetasjen i huset og kjelleren blir også leid ut. Huseier tjener godt på å leie ut hele huset, og koster ikke på noe...tydeligvis. Forrige dagen spurte jeg pent om vi kunne få en større søppeldunk eller en dunk til, siden vi er to husstander, altså 4 stk, snart 5 - og søpla flyter over hver eneste uke, slik at fuglene drar det utover. Har begynte å fylle opp sekk nr 2 i garasjen fremfor å plukke opp etter fuglene hele tida.........men hun svarte bare at det har holdt med en dunk i alle år (når hun leide ut til en person nede og en person oppe ja - og ingen av de var noe særlig hjemme) - så var jeg ikke fornøyd kunne jeg finne meg et annet sted å bo. Jeg fikk skikkelig hakaslepp, tydelig at det ikke går ann å henvende seg til huseier om det er noe. Det jeg også har reagert på er at det går alt for mye på en kurs, så om vi bruker tørketrommel og vaskemaskin samtidig så går sikringen. Jeg måtte ringe huseier forleden og be henne komme, for sikringsskapet er nede hos de andre leieboerene. Jeg måtte få henne til å sette på sikringen igjen pga frysenen og maten vi har der. Ikke ringte hun dem og sa at vi gikk inn, og hun kopierte opp en nøkkel til meg slik at jeg kan gå inn ved behov, neste gang. Det er greit nok, men når jeg nevnte dette for de andre leietakerene så ble de sure, for ikke har hun lov til å låse seg inn uten å gi beskjed først og ikke kan hun gi ut nøkkel til deres leilighet uten å i det minste informere dem. Hun bare sjefer og styrer......dame i 50-60 åra som er sjef da, selvfølgelig. Heldigvis ikke min sjef. Hun er stadigvekk her og henter ting fra garasjen - til tross for at vi har fått beskjed om at den kan vi bruke til bilene, annenhver uke. Men det blir det jo ikke plass til når de har fylt den opp selv med søppel og skrot. I våren kom det en båthenger hit, uten forvarsel - jeg må innrømme at jeg trodde noen hadde stjålet den, så jeg ble litt engstelig. Og nå kommer det visst en stor campingvogn hit for vinteren. Parkering er minimal og når vi da er fire biler pga vi som leier, også skal eier sette fra seg båthenger og campingvogn i tillegg, samt at den andre leietakeren har vogn og henger - jeg trodde faktisk ikke at slik var lov Ikke tør jeg ringe henne mer og spørre etter noe, og ikke tør jeg ta telefonen om hun ringer - jeg synes hun er skikkelig "hitler" Kan hun kaste oss ut om jeg ikke tar telefonen? Hun er en merkelig person......helt klart. Vi har 3 mnd gjensidig oppsigelse og jeg føler meg aldri trygg på noe, til tross for at vi gjør alt hun ber om og mer til. Jeg har aldri opplevd lignende andre steder hvor jeg har leid - da betalte man en husleie og thats it. Eier tok seg av resten og blandes seg ikke oppi noe, låste seg aldri inn eller var spydig om jeg ga beskjed om at noe manglet eller var ødelagt.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 bare jeg som er hormonell og nærtagen??? Jeg misliker krangler og sure folk....da trekker jeg meg heller tilbake og unngår de.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Så trist å det slikt. Dette er jo deres hjem nå - og man vil jo aller helst trivs. Jeg hadde bestilt enda en bossdunk på egen regning og tatt den med meg når jeg flyttet igjen. Men uansett....slik som dette skal det ikke være. Står det ikke noe om parkering i kontrakten deres? Man blir jo redd for å klage til huseier fordi man er redd for å bli kastet ut. Hun kan si dere opp om dere ikke holder kontakt med henne, men "all" kontakt skal skje skriftlig. Nettopp for å ha alt svart på hvitt. Har selv hatt en grusom huseier. Planen var å leie hos henne i 1år, men sa opp etter 3mnd. Gadd rett og slett ikke være redd i mitt eget hjem.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Jeg ville ikke funnet meg i dette. Finn et annet sted å bo! Med mindre du ikke orker å ta opp krigen med denne damen, da.. Det finnes jo et regelverk for utleie, sjekket dette opp mot det du opplever? Litt enklere å si til dama at hun har å rette seg etter regelverket (dersom det foreligger), og hvis ikke hun gjør det, så kan dere faktisk kreve noe tilbake?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 vi flyttet en gang til jul men måtte flytte igjen i mai pga sopp og råte som gjorde meg syk, så det å evt flytte igjen alt nå er sååå lite interessant - lei av flytting - og jeg orker ikke konflikter eller sure folk. Solgte huset vi bodde i pga en gal, gal nabo (psykiatrisk syk). Joda jeg kunne bestilt ny dunk, men vi betaler jo allerede husleie og føler at den utgiften er unødvendig. Skal ikke bygge i samme kommune heller, så jeg kan ikke ta med dunken videre. Samt at vi deler jo dunk med de nede, så hvorfor skal vi da ha den ekstra utgiften alene??? Vi har bare en inntekt for tiden, og den er ikke stor, da han er selvstendig i startfasen. Jeg er skikkelig skjelven og redd, nesten så jeg har angst for å snakke til eller med huseier. Ang parkering og garasje så er det bare greit for oss, vi tilpasser oss vi - men veldig dumt å si at man kan ha garasjen annenhver uke når den er full med skrot fra eier. Og når campingvogna kommer blir det ikke plass til å parkere på gården, så da får vi heller parkere på veien. Synes bare det er rart at eier bruker så mye av hus/gård når de selv ikke bor her og det heller ikke står noe om dette i kontrakta. Jeg liker heller ikke disse truslene bare man spør om en ting.......hva med gjensidig respekt?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 problemet er at hun er en skikkelig "hitler" som utgir seg for å være veldig hyggelig og trivelig utad, men når man er på tomannshånd med henne så er hun truende og lei. Det at hun må følge regelverket gjør henne bare ennå mer provosert og hun føler at hun har makt nok til å true med utkastelse...... jeg tør ikke lenger å snakke med henne, til tross for at vi bare har leid i kort tid. Jeg prøvde å si ifra om alle feil og mangler når vi flyttet inn, siden det skal gis beskjed til eier innen 2 uker fra utleiedatoen - og hun ble sur da også. jeg vil bare ikke ha det på min kappe at noe er ødelagt mens vi leier her eller at hun kan beholde depositumet fordi det er skader. Vi måtte forresten starte med å beise terrassen for henne, rundvaske hele huset og klippe plenen før innflytting - noe jeg heller aldri har opplevd. (burde ringt en bjelle allerede da, men vi måtte ha et sted og bo, det hastet)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Ring avfallselskapet og hør hvordan reglene er for søppeldunker. Man må betale ekstra for større/ekstra dunk vet du, sikkert det hun vil unngå! Nå på sommeren hentes jo søppel en gang i uken pga lukt og div. Til vinteren blir den bare hentet en gang annenhver uke, og dere kaster vel ikke mindre søppel da tenker jeg, så en søppeldunk til vil jeg tro dere trenger snart!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 jeg har hørt med avfallsdeponiet og hun må signere ut ny dunk, jeg kan ikke gjøre det, da får jeg regninga. Her blir søpla hentet annenhver uke. Vi kildesorterer for at det skal bli minst mulig (det gjør ikke de nede, de kaster alt mulig og gir fa....greit nok) - men til høsten blir det bleiebarn og da orker jeg ikke å samle opp søpla lenger. Søpla ble tømt idag, men siden det er så mye er den full allerede, fordi vi har måttet samle det opp istedenfor - slik er det hver gang. Håpløst. Kan ikke ha det inne lenger, pga lukt - så vi må sette det i garasjen. Hun prøvde å ringe meg i sted, men jeg sov - mannen min får ringe henne etter jobb og høre hva det er - jeg tør ikke snakke med henne, er redd bare
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 det beste er å ikke kontakte henne, samle søpla i garasjen og ha minst mulig kontakt
Mammaen til Isak Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Hei! Huff, veit åssen du føler det. Har selv vært borti noen rare huseiere ja. Vi leier også nå med tanke på husbygging, og her vi bor (samboeren bodde her før vi blei sammen) er det også noen rare huseiere. Men vi ser ikke stort til de. De bruker ikke ei krone av det vi betaler i leie på vedlikehold, de hilser ikke på oss og har aldri vært på døra her siden samboeren flyttet hit. Det er slitsomt forholde seg til sånne mennesker. For noen år tilbake leide jeg i oslo, han var såå sær den mannen. Fikk ikke henge opp noe på vegger, gikk å kikket i vinduene, hadde alltid noe å utsette på meg. Det er så slitsomt. Jeg syns dere skal se dere om etter noe annet jeg, er ikke vits slite seg ut med å gå på tå. Ta en dag av gangen, dukker det opp noe annet å leie, så slå til. Du vet jo at dere med tida får deres eget, bruk det som motivasjon, og hev hodet og stå igjennom en flytting til om nødvendig! Det kan jo gjøre hverdagen din mye lettere om dere velger leie noe annet lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 ja jeg har tenkt tanken, men må også si at jeg er utrolig sliten av å flytte, siden vi har flyttet 2 ganger på 6 mnd. Trodde det skulle bli bra her, siden det var over bakken og ingen tegn til sopp/råte - åh, vi har heller ingen familie i nærheten som kan hjelpe oss med flyttinga, så det er kun oss to og mannen min er sliten, siden vi måtte tømme det forrige stedet, vaske det ut og pusse opp store deler, samt at jeg var gravid og syk og mannen min jobbet seg ihjel i tillegg. Vi er kjempeslitne har bare 7 uker igjen til termin. Men....skulle det dukke opp noe får vi vel heller bare flytte, ennå en gang. Jeg orker ikke konflikter
Mammaen til Isak Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Har dere ingen venner som kan stille opp? ingen i familiene deres som kan sette av en lørdag å ta seg en tur, om dere trenger hjelp ved evn flytting?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 for tredje gang??? eh nei dessverre. Tør ikke spørre om hjelp nå igjen. Ingen foreldre som kan hjelpe oss, de er alle gamle og syke. Venner? Joda, men de har sikkert nok med sitt og de som ikke hjalp til sist, hjalp oss første gangen. Huff, føler meg bare til bry. Æsj, dette var virkelig dumt - kanskje best å heller bare krype under dyna og håpe at alt blir bedre, ikke kontakte henne og heller satse på at man ikke hører noe mer....så får vi heller samle opp søpla i garasjen. Sukk.
Mammaen til Isak Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Det er mange som tar på seg flyttejobber mot en billig penge hvor i landet bor dere?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Øvre romerike - finner bare flytterbyråer i Oslo og det koster masse- vi har skikkelig dårlig råd om dagen pga en inntekt
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 Løsningen: Kjøp en ekstra søppeldunk selv, og ta den med dere når dere flytter. Prøv alt dere kan for å ikke overforbruke det sikiringen er god for. Og la henne være. Den dama høres ikke god ut, og jeg ville dritti en lang marsj i henne, og tenkt framover på mitt eget hus, som står ferdig om ikke aaaaltfor lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #17 Skrevet 16. august 2008 ja er nok best det nå har vi vært borte i to dager. hun ringte meg torsdag før jeg stod opp, mannen min ringte tilbake, da var hun i møte - prøvde igjen på ettermiddagen men hun var fortsatt opptatt så han ba henne ringe han på mandag siden vi var bortreist til sent i går kveld...tror du hun respekterer det? Nei da. Ringt flere ganger på min tlf mens vi faktisk var borte, til tross for at hun har fått beskjed om at vi er borte og at hun kan ringe han på mandag - jeg vil ikke snakke med henne. Sendte henne derfor en sms igår kveld, etter at vi kom tilbake - og lurte på om det var noe spes? men svarer hun...neida. Tydeligvis ikke noe som haster, men at hun ikke eier respekt for andre - kjenner at jeg blir sååååååå lei denne dama (jeg har ikke med tlf over alt og til alle døgnets tider, godt med fri - iallefall fra slike folk)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #18 Skrevet 16. august 2008 åh endelig har hun tatt til fornuft - grøss og gru - idag ringte jeg henne tilbake og hun ga beskjed om at vi kunne vaske den gamle og hente ut en ny på miljøstasjonen. Hvis jeg må signere den ut skriver jeg isåfall at jeg henter den for henne ;-) da ordner det seg til slutt - men ikke søren om jeg skal ringe henne noe mer og spørre eller si ifra om noen ting.......fy for ei hurpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå