babygullz <3 vilde Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Min mormor si katte har fått 3 nøst, og vi har ikke hjerte til å ta lviet av de stakkars søte små. Jeg har uendelig lyst til å ta en av dem, for katter er ikke bare bare å få gitt bort... Jeg elsker dyr, og vil så gjerne spare dem for å bli tatt av dage...Men nå er d jo ikke lenge til vi får en baby i hus, så med tanke på bakterier og allergi, så lurer jeg på hvordan d vil være med en liten kattepus? Vi har jo hund.. verdens snilleste hund som elsker katter og oppfører seg som mor for både kanin og katt som min mamma har hos seg... så der vil d jo ikke bli noe problem.. men tenker på bebbisen.. Noen som vet?
HøstBaby <3 Elias Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Burde ikke være noe problem Da vokser jo babyen og pusen opp sammen, å det er jo positivt Vil ikke tro det er så mye bakterier heller, så fremt du holder pusungen inne, noe som er vanlig den første tiden uansett. Jeg ville nok tatt imot, og kosa meg med nye pusekatt
babygullz <3 vilde Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2008 ååå=) så bra! Ja pusungen holdes jo inne den første tiden..men har ikke så mye peiling på katt/bakterier jeg. . . men d høres jo logisk ut d du sier da=) Nå ble jeg glad, og d blir sikkert hunden også, hun kommer jo til å få mindre oppmerksomhet fra oss når bebbisen kommer, og da har jo bikkja en liten pus å leke med=)=)
Sjokoladefrik Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Bare en fordel for unger å vokse opp med dyr ift allergi! Hvis ikke noen i nærmeste familien er veldig allergisk og babyen dermed disponert da. Foreldrene mine fikk en kattunge like før jeg ble født, og vi hadde stor glede av hverandre hele oppveksten. Men dere må jo passe på så katta ikke er alene med babyen, kommer seg opp i senga eller lignende. Kan aldri stole på et dyr samme hvor snill den er!
babygullz <3 vilde Skrevet 14. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2008 Ja nei akkurat d har jeg tenkt på og.. derfor jeg vil ha lekegrind så ikke hunden tipper kurven til snuppa fordi hun bir nyskjerrig på hva som ligger oppi der..Men katta kan jo bare jumpe oppi en lekegrind og.. bikkja er rask på å passe på kaninburet når katta t mamma nærmer seg den da, da kjefter bikkja på katta, så katta stikker.. men kommer ikke til å la babyen være alene med katt uansett ...ikke når hun er bebbis:) kommer nok t å være så hønemor at bebbisen er med meg uansett hvor jeg går, tar med krybben hennes på badet når jeg skal dusje åsåån...tror jeg får angst hvis ikke...
Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Jeg vokste opp med katter, likedan dattera mi. Det har gàtt kjempefint! :-) Nà har vi bare èn hund, men hadde livssituasjonen vàr vaert annerledes, skulle vi hatt en katt eller to ogsà :-) Herlige dyr :-)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 åh så herlig. Ja det går kjempefint. Selv har vi tre katter og de er alle rimelig bortskjemte. Har vært de eneste barna våre, frem til høsten....når vesla kommer. Bare greit å ikke legge barnet uten tilsyn, da katter ofte skal varme seg/ta vare på/krype inntil - det har skjedd en del ulykker av den grunn. Kos deg med et lite nøste, de er jo så søte når de er små.
Tinama Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 men det er jo et eller annet med kattebæsj som er farlig for oss gravide,så jeg ville vært forsiktig... event la samboer ta kattedoen,og være nøye med hygienen, vaske hendene godt etter du har kost med pus ol.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 ja la mannen ta kattedoen mens du går svanger, eller bruk hansker. Greit å vaske hendene etter å ha kost med kattene, men jeg gjør ikke det hver gang - da gjør man nesten ikke annet enn å vaske hendene. går fint å klappe de uten å måtte vaske seg. Trenger jo ikke akkurat å putte hendene i munnen men.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Vi fikk oss pusekatt for 2 mnd siden. Bilde av han ligger på profilen min. Han er verdens nydeligste, men ganske rampete. Han går og legger seg i senga til babyen hele tiden og vi må hente han. I tillegg angriper han med tenner og klør hvis vi vifter med tærne. Men vi er uendelig glade i han og må bare passe ekstra godt på når babyen kommer at ikke pus legger seg oppå han eller angriper han for å lekesloss. De er jo ikke onde, bare lekne.
lana<3 Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Du får gitt bort tre kattunger hvis du anstrenger deg hardt babygullz, min gamle katt fikk 5 kattunger og jeg la ut på finn, i avisene + var rundt på alle butikker og skrev at kattunger gis bort sammen med et stort supernusselig bilde av dem. Rogalands avis kan legge ved bilder av kattene mens de ikke gjør det på stavanger aftenblad. Når det gjelder å ha katt ville jeg gjerne også hatt katt, men den galne hunden vår hater katter og får killerblikk bare han ser dem utenfor, så katten vi hadde i Spania har blitt værende der hos svigers... Katter er bare superskjønne!!! Når det gjelder katter så har de ofte bakterien toxoplasmose som er farlig for babyen, og det kan de jo få både av moren sin og av å gå ute og luske. Hvis du tar imot katten ville jeg holdt meg langt unna kattekassen og vasket hendene når du har kost med pusen fram til babyen blir født. Står litt om det her babygullz: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/toxoplasmose
AO3 Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Barn har bare godt av å vokse opp med dyr - men jeg ville ventet med å hente kattungen til etter at du har født, mtp toxoplasmose. De fleste katter som blir smittet av toxo for første gang, blir smittet mens de er unge. Derfor anbefales det i utgangspunktet ikke at gravide anskaffer seg kattunge, med mindre det kan unngås. Du har vel ikke så fryktelig lenge igjen av svangerskapet uansett? Husk at kattungen skal være hos mamma til den er 12 uker gammel, gjerne enda lengre også. Da har du vel kanskje rukket å bli mamma selv også? Dermed kan du få i både pose og sekk. I forhold til allergi, så er det lavere forekomst av allergi hos barn som har vokst opp med dyr, enn hos barn som har vokst opp uten dyr. Så det ser jeg ikke på som noe problem - jeg har 3(4) katter selv. Selvsagt kan barnet bli allergisk mot katt uansett, men det å ha katt i seg selv øker ikke faren for allergi.
PrincessElisabeth Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 er litt sen med å svare på slike tråder, men vil likevel si det: Leste i elle(eller det kan ha vært kk) at forskere mener katter forhindrer allergi og astma hos spedbarn. Vi fikk katt sent i mitt forrige svangerskap, og har ikke hatt noen problemer med dette, i og med at du har hund så er du nok vandt til å støvsuge endel(katter og hunder røyter jo) så noe mer allergifremkallende ser, iallefall ikke jeg, at det kan være Pusen min var glad idatteren min allerede da hun lå i magen, og hun skulle kose med magen hele tiden, nesten som om hun koste med babyen. Og da jeg kom hjem fra sykehuset var hun som en stolt storesøster som skulle kikke på babyen i senga eller på sofaen. Kjempe kos Lykke til med pusekatten, men vil anbefale deg å sjekke med toksoplasmose nestegang du er hos legen. Dette må du selv be om, men du har krav på det sa legen til meg. I og med at dere anskaffer dere katt kommer dere nok til å ha kasse i en 2-3 ukers tid(siden katten skal bli kjent), da må du IKKE rense denne, det får samboer gjøre. Ble langt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå