Gå til innhold

Noen som kan forklare? isofix vs vanlig base...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å kjøpe maxi-cosi cabriofix barnesete, da veldig mange er førnøyd med dette, og kommer så bra ut på tester..

men jeg har ikke helt skjønt forskjellen på de to basene.. er det sånn at ett av de kun kan brukes i nyere bilder? har en fiat marea stasjonsvogn fra 99, ikke den nyeste akkurat, men ikke utgammel heller.. hehe..

har nemlig tenkt å bestille på nettet, fra england eller usa, for det kan vi spare mye på, spes usa, da dollaren en så lav i kurs for tida!

så vi må jo vite hva slags base vi skal bestille med, er det noen som kan gi meg en liten forklaring på forskjellen?

på forhånd takk

klem :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt isofixbasen; denne kan festes med isofix i bilen dersom bilen har dette eller den kan festes med sikkerhetssele dersom bilen ikke har isofix.

Dersom bilen deres ikke har isofix, men f.eks besteforeldre har eller dere skal bytte ut bilen etterhvert ville jeg gått for isofixbasen da det skal være mindre mulighet for feilmonteringer på denne ved bruk av isofix.

Vet det er noen biler som har hatt isofix i mange år - ring en Fiatforhandler eller Fiat Norge(?) (http://www.fiat.no/default.asp) - og spør.

Skrevet

hva betyr egentlig at bilen har isofix?

så den isofix basen kan igrunn brukes uansett da? og vi har tenkt å bytte ut bilen om noen år, har tenkt til å bruke dette setet til flere barn, så da er det kanskje ikke så dumt..

Skrevet

Isofix er et standars system for å enkel og trygg montering av barneseter. Isofix er to bøyler man kan klikke fast isofixbaser eller isofixseter på hver siden og ligger mellom sete og seteryggen i bilen. Sansynligivis har dere ikke isofix i bilen. Dette ble først vanlig rundt årstusenskiftet og først de siste årene har det kommet flere og flere bilstoler med isofixsystem. I noen biler står det et lite merke på setet om det er isofix, mens i den ene bilen vår er det noen plastdingser med hull montert på seteryggen til å stikke isofixfestet inn i og i den andre bilen merker man først isifixbøylene ved å stikke hendene mellom setet og seteryggen.

Skrevet

Tror begge kan festes både med belte og isofix. Ville sjekket med maxicosi eller en forhandler for å være på den sikre siden. Jeg har easyfix og den kan i hvert fall festes på begge måter.

Skrevet

Maxi Cosi Easy base er kun for montering bilens 3-pkt. sele. Ikke for ISOFIX!

Maxi Cosi EasyFix base (ISOFIX) er for montering med IsoFix ELLER bilens 3-pkt. sele

På lilleprisen.no selges den som kan festes på begge måter til 1500 kr og den som kun er for bilens 3-pkt sele koster 1200 kr. Så selv om du kjøper fra USA vil det nok skille litt i pris, men jeg tror nok du får det meste av de pengene igjen om du velger å selge den etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...