Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 ..her har jeg gått ned til 70%, jobber turnus..ønsker meg noen dager sammen med lillemor og er glad vi har økonomi til det..
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Etter 8 mnd jobba jeg 50% i seks uker, etter det 20-30% bare. Jobber kun 3 timer av gangen på kveldstid og annenhver lørdag. Vi klarer oss akkurat Nå har vesla begynt i barnehage og jeg fortsetter slik helt til hun er klar for å være der alene, da begynner jeg å jobbe 80% igjen (som jeg gjorde før jeg ble mamma). Men ser meg om etter en ny jobb. Er lei av å jobbe helger og kvelder, vil ha mest mulig tid sammen med den lille vakre familien min
Gjest Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Er forresetn veldig glad jeg har mulighet til å trekke ut tilvenningsperioden såpass lenge, for hun trenger virkelig god stund på seg til å bli trygg der.
DoubleTrouble Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Hei! Vi har tvillinger på 13mnd som nettopp har begynt i bhg. Jeg jobber selv i bhg og har før jeg fikk barn jobbet 100%. Da jeg begynte på etter permisjonen startet jeg i 60%. Jeg har nå jobbet siden mai. Godt med to fridager i uka så jeg kan ta meg igjen litt selv også. Men, nå tror jeg at jeg må gå opp til 100% igjen, fordi det blir litt tøft med 60% når en har to barn 100% i bhg. En blir ikke akkurat rik av å jobbe i bhg. Dette er synd. Ønsker meg mere tid sammen nurka mine:(
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Dersom du ønsker meir tid med barna dine ville det vere naturleg å ha dei heime dei dagane du har fri sjølv??
DoubleTrouble Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Det har jeg. Hver uke faktisk:))))) Jeg er ikke den som setter barna i bhg når jeg selv er hjemme. Det har jeg ikke samvittighet til.
Makka Pakka Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Ja rett i 100% : Det var tøft og ikke bare morro, men økonomien tillater ikke at jeg jobber mindre. Men har fleksitid og benytter meg ofte av den sånn et jeg kan hente ungene litt før av og til.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Jeg gikk tilbake i 100% da mini var 11 mnd. Pappaen var så hjemme i nesten 3 måneder før mini startet hos dagmamma. Nå har han startet i barnehage og trivs veldig godt. Må si jeg synes det er til tider er slitsomt å jobbe 100%, mye fordi jeg er gravid igjen også. Så nå vurderer jeg sterkt å gå ned i 80% når jeg er tilbake fra neste permisjon, iallefall for et år. Blir travelt med 2 små på under to år...
miomi Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Kjære DoubleTrouble ..og alle andre småbarnsmødre Her kommer et lite hjertesukk.. Hvorfor må vi småbarnsmødre alltid ha så dårlig samvittighet hvis vi ikke ofrer oss 100 % for barna våre? Det må vel være greit å kunne innrømme at det å ha små barn til tider er innmari slitsomt og at det kan være godt å ha litt tid for seg selv av og til? Selv har jeg fri i dag og min lille ettåring er i barnehagen. Tok oss god tid i morges og tenkte å hente henne igjen ikke så alt for seint. I mellomtida har jeg vasket leilgheten til helga og nå skal jeg til frisøren. Heldigvis trives hun godt i barnehagen og går ut i gangen og henter skoene sine med en gang jeg spør om vi skal gå til barnehagen. Noen andre som har synspunkter? Bør jeg ha dårlig samvittighet for å unne meg litt alenetid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå