Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 hun spiser ikke så mye.. hun er et og et halv år.. har sikkert 5-6 ganger store ladninger... ikke spiser hun så mye anderledes nå enn før heller.. ikke mye krydder eller så.. hva kan jeg gi henne for å få "fastere" mage? kjøpte biola i går.. og et lysere brød.. hva skal man ikke gi? melk?
2 små orkaner Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg går ut fra det ikke er diare hun har!? Om det "bare" er løs avføring er fibre bra. Her i huset har vi kjøpt havre fras. Det gir vi så eldste som "snack" på kvelden (uten melk). Han elsker det og har fått fastere avføring. Du kan også gi grovt brød og frukt (alt med mye korn og fiber) Biola er godt til å få magen i balanse etter fx diare, men det skader jo ikke å spise litt hver dag. Melk anbefales ikke etter diare. Har oppdaget at når gutten min har drukket mye melk blir avføringen lett løs. Håper det hjalp litt
Trollkatt Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Frukt kan også gi løs mage, bortsett fra banan, som skal ha god bindende effekt. Blåbær og blåbærsaft er også bindende, men ikke blåbærsyltetøy. Og ellers er havregrøt eller havresuppe bra. Det er jo heller ikke sikkert det er maten som forårsaker dette. Hvis hun drikker mye, så kan det rett og slett bare være at hun inntar såpass mye væske at avføringen blir løs. Sammenlignet med voksne, drikker barn mye mer i forhold til kroppsvolumet. Så det er veldig lett for barn å bli løse i magen på grunn av det, uten at det nødvendigvis har noe med maten å gjøre, eller at det er noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå