Bare™ Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hva kan det bety? skal den bare lyse mot meg èn dag?? Trodde jeg hadde flere dager på meg, jeg- med den digitale.. For EGENTLIG, så skulle jeg ikke hatt EL før i dag, men heldigvis testet utålmodige meg en dag før... Skal det være sånn? (skulle tro jeg ikke hadde gjort dette før, men har flere barn. bare ALDRI vært sånn tester.. Og det skjønner jeg nå hvorfor, for dette er jo selvpining!!)
nickoline79 Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Testen viser jo pos. 12-48 timer FØR el..så om den var neg. idag så har allerede eggløsningsprosessen begynnt. Så HOPP I HØYET
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Jeg ser det er mange som tester seg flere dager etter at el-testen har vært positiv. Denne testen måler en brå og svært kortvarig stigning i LH (luteiniserende hormon) som skjer kort tid (gjennomsnittlig 36t) før eggløsningen. Den vil dermed bli negativ igjen raskt, men man har altså størst mulighet for å bli gravid 24-48t etter at man har først fått positiv test. Dermed ingen vits å måle flere dager etter hverandre siden testen ikke måler varigheten av eggløsningen, kun hormonstigningen før eggløsningen. Det sier også pakningsvedlegget på CB. Derfor: Hopp i høyet når testen har vært positiv, men ikke nødvendig å måle flere ganger :-) Lykke til medsøstre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå