Mrs Smutt & Smilende Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Er det noen som har lest, hørt eller vet hva gjennomsnittlig alkoholenhet pr vanlig voksen gjest er på en uformell sammenkomst/fest? Jeg skriver voksen gjest siden ingen av de vi har invitert akkurat er typen til å drikke seg drita bare fordi det blir er gratis drikke. Vi blir ca 35 stk. Satser på rødt, hvitt, øl og en "lille" ... Forferdelig usikker på hvor mye vi skal kjøpe gitt.
Zitro Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 hvis du tenker på at dette skal være sammens med matservering, så hadde jeg beregnet. 1 glass hvitvin til forrett. 2 glass rødvin/øl til middag og dessert. Og en cognac/Baylis etterpå.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Det er med mat, men det er en uformell fest/sammenkomst med selvkomponert tapasliknende svinsrundtogplukklittherogdermat så jeg ser ikke bort i fra at det blir konsumert mer alkohol altså. Ellers er man vel kanskje inne på et gjennomsnitt med 4,5 alkoholenheter pr pers sånn ca eller?
Zitro Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Da hadde jeg beregnet 5 glass til hver ja... :-)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Takker for svar! Da har jeg nok rødt og til den lille på toppen. Mangler litt hvitt og øl. Gidder ikke kjøpe i bøtter og spann heller. Har brent inne med et lass tidligere. Overraskende nok drikker folk jeg kjenner mindre enn man skulle tro.
Nosa Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 ...du kan jo levere tilbake vin på vinmonopolet om det er avtalt på forhånd....trenger ikke være bryllup for å avtale det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå