Gå til innhold

Er det rart vi blir lei?


Snart mor til 2 gutter

Anbefalte innlegg

Ikke rart vi blir lei nei, ikke nok med at det begynner å bli tungt, og a man sover lite og andre plager - samt at man tross alt har ventet noen måneder.... I tillegg blir man stadig vekk møtt med: går du her ennå.... trodde du hadde fått for lenge siden jeg..... er du sikker på at det ikke blir tvillinger?..... osv osv. Blir ganske trøtt av å presisere at jo da det er ¨nå 14 dager igjen til termin, og nei da magen er da ikke så stor - den er tross alt under gjennomsnittet, og nei det blir nok ikke tvillinger gitt. vet at folk ikke mener det vondt, men når absolutt ALLE kommenterer på denne måten så blir en lei........ Så nå vil jeg bare at den skal komme ut... jeg er klar; bagen er pakket, senga er ordna, klærne er vaska, det eneste jeg mangler er en bilstol, og det ordner jeg i morgen når jeg skal på kontroll. Idag arrangerer vi bursdag for vår snart 7-åring, slik at vi er sikker på at det blir selskap - etter fødselen vet vi ikke hvordan formen for bursdagsfeiring er, ALT er i boks - BABYGUTT jeg er KLAR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er helt enig med deg.......

nå er jeg på overtid jeg da, hadde termin den 10, og da er det mere mas... folk som ringer HVER dag for å høre om det har skjedd noe nytt!!

hvilket egentlig er kjempekoselig, men oxo masete!!!

-'nei, det har ikke skjedd noe ennå... ja jeg lover å melde så fort noe skjer.... ja, vi venter ennå''......

lykke til!! graviditet er en tålmodighetsprøve, men det er nok sikkert for en grunn... har hørt at man trenger masse av det når man har barn!!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. En uke til termin idag, og får stadig mld: Er babyen kommet ut, skjer det noe?? NEI Jeg har joi sagt at jeg sender mld så fort det skjer noe. Alle får hvertfall en beskjed når ho er ute. Mamma og pappa ringer hver dag, og tar jeg ikke tlf ringer de mannen min. Greit de vil vite men syns de er litt vel nyskjerrige og da.

 

Hva hvis jeg går over termin... Da kommer jeg sikkert til å få høre det. Jaja vi får smøre oss med tolmodighet og tenke at snart har vi faktisk nurkene våre i armene:) Lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh jeg hadde termin 10. jeg også. Og med en 'mild svangerskapsforgiftning' fikk jeg beskjed en uke før termin om å bare ligge på sofaen, ta det med ro. Ikke ut å handle, ha noe særlig besøk, gjøre husarbeid, gå tur... Ingen ting!! Ble helt gal av et, og bestemte meg tilslutt for at det gadd jeg IKKE! Etter å ha gjort som jeg ville, ut å spise med jentene, shopping med mamma ol hadde blodtrykket gått ned...! Haha jalp ihvertfall på humøret og formen å komme seg ut av huset.

Men hver eneste dag kommer det meldinger, og telefoner. Og 'alle' som er innom kjærsten min på jobben hans (butikk) spør om det har skjedd noe.

Folk får bare et medlidende blikk og uffer seg når de ser meg, er jo ikke noen tvil om det ikke har kommet en baby liksom.

Vondt i magen og ryggen og kroppen, føler meg svær og tung, har INGEN TING å ha på meg, generellt ganske negativ nå.

Skjønner ikke at man på død og liv skal gå to jævla uker over før de tenker på å sette i gang. Dårlig gjort!!

Har fått modnings akupunktur to ganger, fredag 08.08 og tirsdag 12.08 - skjer ingen ting.

J E G E R L E I ! ! !

Prøvd alle de dumme kjærringrådene og, fra kanel og bringebærbladkapsler til husvask, trappeløping, sex og brystvorte gni-ing. Nå må denne somlebabyen komme snart!!

 

Lykke til til dere andre jenter, håper det blir en kjempe smell med fødsler i natt, så vi kan kose oss og nyte barseltiden fom i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke rart vi er lei i det hele tatt!! Har fått spørsmål gjennom hele svangerskapet om hvordan det går med meg, og uansett hva jeg svarer virker det som det er det samme for den som spør, da har de iallfall spurt. Svigerfar spør HVER gang vi møtes, og det er annenhver dag. Nå sier jeg bare at jeg merker at det nærmer seg, gidder ikke utdype det noe mer.

 

Vi er også helt klare. Alt er kjøpt inn, rommet er ferdig, huset er ferdig vasket og baggen er pakket. Velkommen lille Johannes!!! :)

 

Lykke til alle sammen!

 

Førstegansfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikket over til å bli utålmodig når jeg passerte 14 dager igjen til UL-terminen. I tillegg stresser det meg at menstermin er denne helgen. Går turer, spiser disse berømte kapslene med blader, sex osv. Kryper nok til korset og tar akupunktur snart jeg også. Jeg er ekstra engstelig siden jeg har ti dager mellom mens-og UL-termin og sist gang ble jeg satt i gang 12 dager over UL-termin. Vil for alt i verden prøve å slippe en reprise på det, og blir derfor mer og mer skuffet når jeg våkner like rolig hver morgen uten noe tegn på fødsel. Og alle jeg møter som vet jeg nærmer meg fødsel ser like overrasket ut hver gang de ser meg og bare må si noe sånt som "har ikke du født enda?" eller noe i den duren. Ikke rart man blir usosial og lei av å møte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe... det verste er det at jeg oxo harb kommet m liknende kommentarer til gravide FØR jeg selv ha4r vært gravid... jeg skammer meg, for det er virkelig irriterende!!! men det er jo samtidig hyggelig at folk bryr seg, vet ikke om jeg hadde blitt skuffet om jeg ikke hadde hørt et pip...? men sex er et oppskrytt hjelpemiddel for å sette igang!!!

tror det er fullmåne i morgen(lørdag)... har hørt at det kan hjeøpe, så da er det bare å håpe...

var på kontroll på ullevaaal mandag og skal dit til mandag igjen, og da sa han legen at de ville sette meg igang selv om det bare var en uke over... men har hørt om folk som har blitt lovet det før uten at det har skjedd, så det tar jeg m en klype salt!!!

vi får bite tenna sammen jenter!!!! termin+5 dager nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest irritende var se og hør weekwnd idag, intervju m kathrine sørland....

-det er så deilig å være graviid!!!!!!!!

bare vent til du går over du jenta mi!!!! høhøhøhøhø....

irritende også at hun ser så bra ut.... hrmf......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive under på at det er ufattelig kjedelig å gå over tiden.. Hadde termin 4 august, og her går jeg enda gravid. Etter overtidkontrollen i dag har jeg heller ingen forhåpninger om å få hjelp til å sette igang fødselen. For barnet har det bra, og kroppen min tåler visst godt å gå gravid en stund til.... HALLO? 11 dager over i dag... Kjenner jeg sliter litt med å motivere meg til å være gravid i minst en uke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...