Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hei. Vi er så heldige at vi har fått tak i ei på 15 år som kan sitte litt barnevakt på kvelder og i helgene hvis vi skal ut. Men nå lurer jeg på om noen av dere vet hva man betaler per time nå. Det er jo 20 år siden jeg selv satt barnevakt og prisene er jo endret siden sist. Alle gode tips mottas med takk.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Så heldige dere er som har fått tak i ei som kan være barnevakt :-) Nå er det jo eeeeeh et par tre år siden jeg satt barnevakt da ;-) men jeg tipper ca 100,- timen pluss snacks burde være bra betalt? Du kan jo si 100,- timen om det er bare for noen timer og f.eks 500,- dersom det er hele kvelden? Mulig jeg er helt utafor på priser her altså hehe
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Oj du var spandabel hehe, tenkte å foreslå 50,- i timen jeg. Men jeg aner ikke, har ikke vært barnevakt på en...eh 20 år, så ting har vel forandra seg ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 mener å huske at jeg fikk 50,-. i timen da jeg satt barnevakt....så synes vel derfor at det var litt lite i dag hehe.... men klart...man må jo se alderen litt i betraktning også. Ei på 13 får vel ikke like mye som ei på f.eks 18
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 Hei. Ja jeg fikk prisene fra mammaen hennes i dag og det var ikke så galt. 40 kroner per time når Mathilde er våken. For en kveld 200-250 kr frem til kl. 00.00. Etter det betaler vi selvsagt ekstra. Men jeg synes det var bra priser jeg og vi kjører på det i starten og så får vi justere etter hvert. Da har dere også en pekepinn på hva som er vanlig. For de prisene fikk hun av en annen som hadde sittet en del barnevakt.Hun var innom en time i ettermiddag og det var bare så positivt. Skikkelig ordentlig jente og fikk god kontakt med Mathilde. Så nå kommer hun en kveld til uka og passer noen timer så får vi se hvordan det går. Veldig deilig å ikke måtte lene seg på besteforeldre eller familie hele tida.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 wow det var billig! Skal si jeg var en smule på blåbærtur etter tyttebær på prisene hehe Greit å få en pekepinn på hva som er vanlig og ikke :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Hehe da var jeg ikke så kjip likevel, jeg var faktisk litt spandabel jeg også ;-)
dolly29 Skrevet 6. september 2008 #8 Skrevet 6. september 2008 spurte en venninne hva de betalte (vi har ikke helt begynt med barnevakt enda) og de betalte 50kr timen, pluss mat og div og taxi hjem..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 hørte med Svirre her om dagen og han sa at helt ned i 25 kr timen var vanlig....pluss godteri og sånt da selvsagt
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 6. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2008 Hei. Her har vi hatt barnevakt to kvelder den siste måneden og det går bare super fint. Hun og Mathilde har virkelig funnet tonen. Vi kjøper inn noe snacks i tillegg til betalingen. Taxi ville jeg også betalt om barnevakten bor langt unna. Vår sykler frem og tilbake for det er så kort vei. Kan virkelig anbefales for å få litt alenetid og ikke måtte stole på besteforeldre hele tiden. Kan jo bli litt mye for dem også. Mamman til barnevakten stiller opp om det skulle bli noen problemer og i tillegg er besteforeldrene informert når hun er der. Så hvis noe skjærer seg så har vi backup. Må si at det forenkler hverdagen mye når det er vanskelig å få alt til å gå opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå