Gå til innhold

Hjemmeværende=lav utdanning?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen hjemmeværende har nok lav utdanning, mens andre har høyere utdanning, hehe:) Tror det blir mer og mer en myte dette her jeg....

Mange kan velge å være hjemmeværende på grunn av en mann med god inntekt:)

Skrevet

Det gjelder ikke i min bekjentskapskrets i alle fall; de jeg kjenner som er hjemme eller begynt å jobbe redusert har høgskole/universitetsutdannelse, mens jeg som kun har vgs + et grunnfag jobber "rompa av meg". For min del jobber jeg nok litt ekstra fordi jeg ikke har noen utdannelse, og ikke vil havne helt bakpå når den tid kommer at jeg trenger mer personlig å ha en jobb som gir meg noe. Siden jeg ikek har noe å "skilte med" på en måte.

Skrevet

Kan baresvare for meg selv..Er hjemmeværende, men har høgskoleutdanning. Det tok jeg da jeg var alene med mitt eldste barn. Så traff jeg ny mann og har fått 2 barn med han, og de to barna er det kun 10 mnd mellom, så jeg har vært hjemme en stund nå.

Skrevet

Vi bare diskuterte det i forbindelse med disse ha-dårlig-samvittighet-barnehagetrådene. Fant ut at vi ikke kjenner noen som faktisk er hjemmeværende etter at fødselspermisjonen er over. Flere som har gått ned i stilling ja, men alle jobber fordi de har lyst. Litt bortkastet å ta lang utdanning for å være hjemme. De fleste utdanner seg vel til noe til de har lyst til å gjøre, altså jobber som de finner interessante.

Jobber selv ca 50 prosent, men tar fulltidsutdanning ved siden av, med barna i barnehagen.

Skrevet

Nei, den stemmer vel ikke så mye lenger idag. Det var vel mer slik tidligere.

Har en BA (4 års hogskole utdannelse) og er hjemme på 6 året nå. Er hjemme nå m/nr. 3 som er 4 mnd. Begynner vel så smått igjen når haner rundt 9 mnd. m/noe deltid. Satser på kun deltid fram til han er 3 og begynner heltids Bhg.

Mannen min tjener nok til at vi klarer oss. Vi overstiger ikke million inntekt akkurat, men vi klarer oss fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...