Gå til innhold

Fortsetter hodepinen ut i 2. trimester??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert plaget med sterk hodepine flere uker nå, er dette en av de plagene som skal forsvinne omkring uke 12, eller kan dette fortsette? Er ganske slitsomt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA:-( Det gjør den så absolutt.

Skrevet

Søren også!!

Dere med sterk hodepine, hvordan klarer dere å fungere både på jobb og hjemme? Her kommer hodepinen klokken tolv hver dag, og fortsetter resten av dagen. Blir litt lett irritabel på ungene på ettermiddagen for å si det sånn....

Skrevet

Min hodepine ble bedre fra rundt uke 24- 25....men det er nok forskjellige grunner til at man sliter med det og derfor også veldig individuelt (som alt annet når det gjelder graviditet) når det oppstår og hvor lenge det vedvarer. Eneste som hjalp for meg var å sove...

Håper det forsvinner snart for deg, grusomt med hodepine. Går rgeit å ta paracet foresten. Bedre å gjøre det innimellom en å bli helt ødelagt.

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt hele mitt svanerskap grunnet hodepine.. sliter med migrene og pga av graviditeten kunne jeg ikke ta noen form for medisiner (utenom paracet da, men det jelper ikke). Jeg trodde hodepinen aldri skulle gå over men så plutselig rundt uke 21 ble den gradvis borte.. Nå når jeg er 25+3 er livet rett og slett bare herlig, magen vokser og det er 3 uker siden jeg hadde hodepine sist..

Mitt råd er snakk med legen din, kanskje du kan jobbe litt mindre.. halve dager eller rett og slett trenger en full sykmelding..

Jeg fungerte hverken på jobb eller hjemme og har en kjempelege som forsto det og hjalp meg..

prøvde først og jobbe 50 %, gikk så over til 2 dager i uka, men så kom svangerskap kvalmen og hodepinen for fullt og siden da har jeg vært fullt sykmeldt.. jobber som kokk, mye skift og stress så det var heller ikke det beste.

Lykke til, håper hodepinen gir seg.

Skrevet

Heia!!

Har du vudert å prøve akupunktur.

Her i gården var det m stor suksess.

Har tatt det både for kvalme, oppkast og nå jobber

han med hodepinen.

Skrevet

Hei.

Jeg sliter og med hodepine, men jeg får det kun ca 1 gang i uken, men da som migrene. Kommer ikke før utpå ettermiddagen en gang, så jeg rekker som regel å komme meg hjem fra jobb. Heldigvis har jeg ikke barn fra før, så det er bare å legge seg. Er kun søvn som hjelper for meg, men føler det på kroppen i et par dager etterpå. Med hodepinen kommer og kvalme. :-(

Håper den blir borte snart. Er 16 uker på vei og jobber i bhg...

Skrevet

Ja her følger den meg som den har gjort i mange år...

Ble borte i et par uker, men bl.tr har økt litt den siste mnd og da har migrena og huepina kommet tilbake igjenog kvalmen:(

Så her er det å legge seg i ganske rimelig tid og gubben tar nattevåkene hvis minstemann som er litt vrang noen netter sånn at jeg får sovet. også er jeg sykmld pga hele suppa av bekkenløsning,migrene, rygg...osv. Så prøver å ta dagene med ro og stresse lite og de dagene jeg kjenner at det ikke er så tilstede om morgenen så gjør litt småtteri i huset, vaske klær etc. Men de dagene som je våkner med litt huepine så kan jeg bare glemme å gjøre noe for da blir det skikkelig migrene uttover dagen hvis je gjør for mye... Er foresten 19 uker på vei.

Skrevet

Det er først den siste uken hodepinen har gitt seg litt. (Jeg er 23+5 idag) Tidligere hadde jeg sterk hodepine hver dag, nå har det lettet litt. Ikke fult så vondt og det har faktisk vært en og annen dag der jeg ikke har hatt vondt i hodet i det hele tatt! :)

Håper du blir bedre snart! :)

Ikke noe morsomt å gå med hodepine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...