Gå til innhold

Vil dele mine erfaringer med tappetafsing med dere;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent på tappen hele denne pp. Hver dag etter at jeg har tisset på morningen. Og man kan virkelig stole på tappen sin. Den har fulgt pernille.info sin beskrivelse til punkt og prikke altså! Dere må bare stole på tappen deres;);)

Vet mange lurer på NÅR tappen kommer lang ned og åpner seg før mensen.

På Pernille.info står det at rett før og under mensen er tappen lav og den er åpen. Men hva er rett før mensen?? Min tapp åpnet seg ca 24 timer før mensen og den var veldig lav. Den var lukket helt frem til det, så jeg trodde da at det var en sjans, men den åpner seg altså ikke før rett før mensen kommer. Derimot begynte tappen å sige nedover 4-5 dager før mensen.

Det er viktig å huske på at posisjonen på tappen(lav eller høy) ikke er det aller viktigste å sjekke før mensen, siden den kan være både lav og høy ved en tidlig graviditet. Men om den er høy rett før mensen og lukket, da er det noe der.. da er sjansen stor for at du er gravid. Det samme om den er lav og lukket. Så med andre ord bør dere vektlegge åpningen på tappen. Den skal være lukket ved en tidlig graviditet. Du merker veldig godt om den åpner seg. Min gikk fra at jeg ikke kunne få inn tuppen på fingeren til å få hele tuppen inn. Så du vet det når den er åpen. Og da forsto jeg at mensen var like rundt hjørnet. 24 timer senere kom den;)

Lykke til med tappetafsningen jenter;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. interessant. Tror nesten jeg må prøve meg på litt tappetafsing:) Men "gjør" tappen noe spessielt rundt el og?? Som "viser" at jeg har el?

Skrevet

Takk for info:-)

Prøvde meg i går og idag. Har ikke særlig erfaring, men kjennes som den er sunket og den kjennes ut som en har ball uten åpning. hehe.....noen som kan fortelle meg hva dette kan bety?

Skrevet

Ser ut som jeg går under overskriften "etter eggeløsning". Nå får jeg bare vente på IKM og håpe. Man kan jo bli sprø av å gå å gjette og kjenne etter symptomer hele tiden! Litt over en uke å vente nå!

Skrevet

Så fint at du er "prøvekanin" for oss andre da ;)

Er spent på min tapp også, men må vente til ca 22.30, det er da jeg pleier å kjenne etter. Min har vært ganske hard, helt til i går. Da kjentes den mykere ut, men ingen åpning. Kjente en grop som kunne være stedet der åpningen skal være, men helt tett var det.

Da skal jeg stole på tappen min, så får vi se hva den viser meg om noen dager.

3 dager igjen..... Men skal ikke teste før, DET har jeg bestemt meg for. Kjøper ingenting av tester før tr skulle vært her! (Hvis tr ikke kommer da selvfølgelig. Da sparer jeg de pengene)

Skrevet

Men dere... Om man skulle være gravid så er dte vel ikke så lurt å stikke fingre opp i selve livmorhalsen!

Om dere skal tafse bør dere vel holde fingrene på overflaten av den.

Skrevet

Om man er gravid så skal det være helt lukket og plugget igjen, så da skal man ikke klare å stikke fingrene opp i livmorhalsen. Ettersom jeg har skjønt da.

Jeg for min del tafser ikke så masse, bare noen sekunder (max 30 s) og veeldig forsiktig. Er så vidt jeg tør å stryke fingeren over tappen... Men nok til å kjenne.

Skrevet

hmm.. tror eg vil prøve dette eg og, men har aldri prøvd det så vet ikkje helt hva eg skal kjenne etter... har lest om det på pernille.info, men tror ikkje eg blir så "klok" før eg har gjort det sjøl:p

eg tenkte eg skulle begynne å prøve etter TR neste gang...

men merker no det... godt å høre din erfaring med det iallefall.. hadde aldri vurdert dette viss ikkj eg hadde lest dette:)

lykke til jenter:)

Skrevet

da jeg var gravid med prinsesse vilikke, kjente jeg det godt på livmortappen, for jeg klarte ikke ånå den i det hele tatt!

(faktisk måtte mannen hjelpe til, haha. og han sa det var steinhardt og ingen åpning whatsoever..)

Skrevet

..men hvordan er tappen når den er åpen. På pernille sine sider står det at det skal være et stort hull. Er det ca som at man får en halv cm av fingertuppen inni? Jeg har kjent en rift der før (med en liten grop). men nå mener jeg gropen er større. På størrelse med en linse om dere skjønner (sånn runding).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...