mamma og godguttene Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg får ikke bestemt meg jeg ! Kan få plass på voksenoppl. for å ta påbygningsåret slik at jeg får studiekompetanse. Ønsket videre er å ta spesialpedagogikk. Men problemet er, som alltid, penger ! Jeg kan ikke se for meg at jeg skal ha overskudd til å ha en kveldsjobb ved siden av studiene. Føler jeg må bruke energien min på de to barna våre og mannen min, i tillegg så er det jo en del år siden jeg gikk på skole , så jeg ser for meg at det blir et knall tøft år. Jobb, hmmmm. Jo, det hadde vært deilig å fått seg en jobb og fått inn litt penger igjen. Jeg var arbeidsledig når jeg ble gravid med minsten, så det er ikke akkurat allverdens med penger jeg har fått i perm. tiden. Føler skuldrene hadde sunket litt om vi kunne hatt såpass med penger at vi slapp å snu hver krone for å leve frem til neste lønning. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noen har litt erfaring. Jeg er jo ikke akkurat førstemann til å ta utdanning og samtidig ha små barn :-) Hvordan gjør dere det ?
Smashi Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Skjønner godt hva du mener:) Jeg jobbet i 100% stilling og tok opp 2 fag på kveldstid, etter det så gikk jeg 3 år på høyskolen (pendlet 16 mil hver dag), jobbet litt ekstra og var alene mamma. Datteren min var 3 år når jeg startet på høyskolen, jeg kan ikke si at vi hadde all verdens penger men vi klarte oss helt fint:) Og det var til tider meget tøft der jeg lurte på hva jeg hadde gitt meg inn på, men det gikk Men jeg var supermotivert til å gå på skole, så du får sette deg litt i tankeboksen. Du kan jo jobbe 1 år eller 2 og så begynne på skole, en blir jo aldri for gammel til å begynne på skole.... Lykke til med dine valg
mamma og godguttene Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Jo takk :-) Ja, jeg har utrolig lyst å gå på skole, har hatt lyst i flere år men alltid utsatt det pga penger ! Visst jeg begynner nå så kan jeg være ferdig emd utdannelsen min om 4 år, da vil jeg være 33 år ! Kansje ikke så gammelt det, men føler det må være nå eller aldri !
vi har verdens fineste gull Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Både jeg og mannen min er studenter, har ett år igjen, jeg som sykepleier og han som ingeniør. Vi har begge to jobbet utenom, men en av oss er alltid hjemme med lille engelen vår som nå er 3 år. Vil du så klarer du det, det har vi bevist. Vi eier leilghet, har bil og mini i bhg, så utgifter er det nok av, men likevel har det gått over all forventning økonomisk. Men nå gleder vi oss til å bli ferdige og ha gode utdannigner begge to, og uansett er det verdt det for resten av livet. Dersom du skipper utdannelsen, kan du lett andre for resten av livet, og det blir faktisk vanskeligere og vanskeligere å ta utdannelse... hopp i det, og LYKKE til:):)
mamma og godguttene Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Heisann :-) Godt å høre at det faktisk går an :-) Magefølelsen min sier at jeg må hoppe i det nå når jeg har sjansen :-) Mannen er redd for økonomien da, men jeg må jo bare prøve å få meg en jobb utenom, det må bare gå, hehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå