Gå til innhold

Merker man at hodet fester seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 26 + 5 og var hos jordmor forrige uke.. Da hadde hodet ikke festet seg, noe hun sa var helt greit..men at det pleier å skje rundt denne tiden.. skal tilbake til henne på mandag.. men foreløpig kan jeg ikke si at jeg merker noe til at hodet skal være festet..men det er kanskje ikke noe man merker?? Det sies jo at man må på do hele tiden og sånn når hodet er festet, men det må jeg jo nå også, kan ikke skjønne at det skal bli oftere enn det er allerede ;)

Noen som kan dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg syntes det var tidlig at hodet skulle feste seg. Er du førstegangs? Forrige svangerskap, mitt første altså, festet hode seg i uke 34. Det syntes min jordmor var litt idlig den gangen, og sa at det kunne hende jeg fødte før tiden, og jaggu hadde hu ikke rett. Jenta vår kom i uke36.

Nå er jeg 38 fullgåtte og hodet til minsten har festet seg denne uken, men det er jo anderledes med 2.mann.

Skrevet

Jeg ser at du har termin i september, så da har du sikkert bare skrevet feil.. at du er 36 uker på vei og ikke 26 ;)

Skrevet

Hodet fester seg vel ikke i uke 26? I såfall er jeg sent ute, hehe.. Er 32+6 og min ligger med hodet ned, men har ikke festet seg. Dette gjør de jo somregel helt på slutten..

Skrevet

Jeg er i gang med den 33'dje uka, og hodet har festet seg konstaterte jordmor idag. Jeg har ikke merket noe til det selv, så det merker man nødvendigvis ikke noe til.

Skrevet

Jeg er 33 uker, og fikk beskjed av legen på mandag at hodet var i ferd med å feste seg. Faktisk har det blitt skikkelig mye mer liv inni der denne uka. Spreller med jevne mellomrom nesten hele dagen nå. Tidligere har jeg nesten ikke kjent noen ting.

Skrevet

Jeg er 37 akkurat i dag.. Hodet har ikke festa seg her! Man kan visst gå i fødsel uten at hodet er festa tilogmed.. Mens på andre så fester det seg tidlig! Veldig individuelt tror jeg... Så ville ikke tenkt så mye på det var jeg deg;)

Skrevet

hehe, ja er 36 + 5 dager ja.. ikke 26.. dette ble skrevet litt fort da jeg satt på jobb i stad! :)

Gjest MariRari
Skrevet

Jeg merket det denne gangen (barn nr 2). Uke 36,jeg hadde vært hos legen på dagtid og da var det ikke festet. Om kvelden var jeg på fjelltur og på vei nedover igjen merket jeg at noe skjedde. To dager senere var jeg tilbake hos legen og da var hodet dønn festet gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...