Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg har lest litt nedover innleggene her, og et tema som går igjen er besteforeldre om "ikke bryr seg". 'De ringer aldri'. 'De kommer aldri på besøk til oss'. De inviterer ikke ungene våre til å sove hos dem'. Dette er gjengangere i endel av innleggene her. Da lurer jeg litt, ringer _dere_ til disse besteforeldrene? Spør dere dem om å være barnevakt? Inviterer dere dem på besøk? Inviterer dere dere selv på besøk hos dem? Initiativ og interesse går begge veier. Synes du at barnet/barna dine har lite kontakt med den ene delen av familen, så kan det være lurt å tenke over hva DU kan gjøre med det. Du kan ikke forandre andre, du kan bare forandre deg selv! I dag er jeg feif, og signerer med
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Vel mine svigerforeldre bor i et annet land, jeg pleide å sende dem epost med oppdatering og bilder slik at de fikk vite hva som foregikk i barnebarnas liv og små pakker med slikt barnebarna hadde lagt fikk de i posten innimellom. Men fikk bare svar tilbake 1 av 10 ganger og da hvis jeg har spurt om noe som de føler at de må svare på. Aldri en takk for epost/bilder ingenting. Etter et år ga jeg litt opp, bestemte at vil de ha bilder så får de be om det. Vil de vite hvordan barnebarna har det så kan de sende en epost å spørre. Jeg orker ikke å bruke masse tid, energi og omtanke på dem når de tydeligvis ikke bryr seg. Så nå sender vi kort/pakke på bursdagene dems og til jul. Og ringer når det er ting som da mannen min ble lagt inn på sykehuset akkut. Ber de om bilder oppdatering skal de få helt klart. Men de har enda ikke spurt etter det så egentlig bryr de seg vl neppe. mine foreldre bor også langt unna men innenfor norge da. Vi prater stort sett med dem en gang i uka, enten ringer de eller så ringer jeg. De kommer et par ganger i året på besøk og vi prøver å komme oss dit en gang eller to. Men jeg klager ikke over at barna våre har lite kontakt med besteforeldrene jeg da selv om syntes jo det er litt sårt at min manns foreldre bryr seg så lite når de bare har to barnebarn (våre.) Men igrunn så tror jeg at det hjelper å ikke ha for høye forventninger til andre, og bare godta at vil de ikke så vil de ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg har skrevet et innlegg her om svigerforeldre som gjør forskjell og JA jeg synes jeg tar mye initativ. Inviterer de og tar initiativ til å besøke dem. Problemet er bare at de viser veldig liten interesse når vi er på besøk. Sender også bilder ganske ofte, men får aldri noen kommentarer på bildene, synes det er dårlig. Folk er forskjellige ja, men jeg synes det er trist når de gjør så stor forskjell på barnebarna sine også når alle er tilstede. Nå er datteren min ganske ung, så jeg tror ikke hun legger merke til nå, men det er ikke lenge til hun vil merke at bestemor eller bestefar aldri tar henne på fanget og leser bok, vanner blomster ++ noe hun gjør med søskenbarna til min datter.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Jeg synes jeg tar greit med initiativ egentlig, men har likevel i perioder slett ikke vært fornøyd med interessen fra mine svigerforeldre. De bor utenlands, svigerfar er igrunn unnskyldt, han bor i den fjerne østen. Svigermor derimot bor bare noen timer unna med fly/båt. Problemet dog er den manglende interessen når hun er i landet. Tiden strekker liksom ikke til våre barn og jeg ble tilslutt nødt til å si fra at dersom det fortsatte slik kom farmor og farfar bare til å være to mennesker som manvar i familie med, ikke to skikkelige besteforeldre. Og jeg informerte kort og saklig om at hun kom til å vite hva det vil si med "skikkelige" besteforeldre, da mine besteforeldre tar den rollen. Og at jeg gjerne vil at hun/de skal ha den kontakten, siden min mor dessverre ikke lever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå