Santi og gjengen Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hvordan går det med alle dere som går på overtid? Er bare fire dager over, men fikk sjekk på sykehuset igår. Det hjalp mye. Snuppa der inne er rundt 4,4 kg (hjelp!), men hun er i god form, sterk, mye fostervann, navlestrengen funket fint og alt så bra ut. Ble sjekket nedentil, umoden mormunn, men 2 cm åpning, så egentlig kan det like gjerne gå maaaange dager til før hun kommer. Men nå er jeg litt mer innstilt på det, går ikke og venter hvert sekund på at noe skal skje. Men jeg vil jo helst ikke at hun blir så mye større nå, hun skal jo liksom ut tilslutt.... Hvordan er ståa hos dere andre?
Malin&TE Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Er 1 dag over termin jeg.. Var på kontroll da jeg var 40+0, og da var jeg ganske moden, men ingen åpning. Skal på overtidskontroll nå på mandag (5 dager over termin) og blir mest sannsynlig satt i gang da.. Men vet at jeg blir satt i gang i til uka hvertfall! Ganske rart å tenke på.. Men jeg sitter jo med et lite håp om at lillegutt bestemmer seg for at han vil ut, før mandag. Tenker at det er best at han kommer av seg selv.. Da jeg var på vekstestimering i uke 34, regnet JM med at han kom til å være 3-3,5 kg til termin, så jeg håper det stemmer..
snart i mål?? Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 6 dager over i dag og skal ganske snart dra på overtidskontroll. Tror ikke de gjør så mye ekstra unntatt at jeg får sjekket om jeg har begynt å bli moden. Skal føde på ABC Ullevål, hvor de ikke setter i gang fødsler, så håper han kommer av seg selv innen de to ukene man kan gå over... Jeg som var så sikker på å føde før tiden he he. Greit for meg, men folk maser veldig nå... Har hatt tegn på fødsl i flere uker nå, og det er slitsomt (dette er nr 2), men er ellers i realtivt fin form. Min første fødte jeg til termin, men fikk da beskjed om at hun egentlig var to uker over tida, så må vel regne med det samme nå.
Stoge Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 10 dager over nå. Har nettopp gått en tur på 1 1/2 time med bikkja. Om det ikke hjelper, så fikk det meg i hvert fall ut av det dårlige humøret. Burde ikke våkne opp sur bare fordi jeg sov godt i natt og...
Gjest Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Babyene kommer til helga, da er det fullmåne )
Mojo1 Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 3 dager på overtid. Var på kontroll hos jordmor på mandag, og da var alt modent og klart for rier, som hun sa, men her skjer det ikke særlig annet enn at jeg har vonde kynnere/modningsrier (eller hva det er) hele natta som stopper opp om morningen. Ganske slitsomt - mest fordi jeg håper at det skal skje noe mer.... Men han kommer vel når han er klar, som de sier :-) I dag har jeg planer om å vaske gulv, og så krysser jeg fingrene for at fullmånen virker positivt i helgen :-)) Tvi, tvi, jenter - noen av oss må jo dra opp snittet ift å gå på overtid, he he.
MrsNina Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 10 dager over her...og kjeeeder meg! Overtidskontroll i morgen på kk her i Bergen, kjenner jeg gruer meg litt. TENK om de sier at jeg fint kan gå en uke eller to til med baby i magen...og TENK om jeg har en kjempestor gutt i magen, hvordan skal jeg klare å få ut en monsterbaby? Uff...kjenner at overtiden får meg til å engste meg mer og mer. Får så god tid til å tenke og gruble...
Laybik Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Jeg er tre dager på overtid i dag. Var hos legen på mandag, men han sjekket ikke åpning og sånn. Har fått ny time til tirsdag neste uke hvis jeg ikke føder før det. Det er ikke noe mer action enn vanlig her. Heldigvis beveger babyen seg, hvis ikke hadde jeg blitt redd! Men men, regner nesten med at jeg kommer til å gå lenge over enda, sikkert en uke minst. Jeg aner ikke størrelsen på babyen, men har på følelsen at hun er ganske stor. Jeg var 51cm og 3600g, sambo var 52cm og 3800g, så jeg tror ikke hun er mindre enn det hvertfall. Alt er klart her hjemme, mangler bare lille Maja-babyen vår:-) Lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå