saltogpepper Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 I litt over en uke har jeg kjent et ubehag (og innimellom blir det kanskje sterkt nok til å kalle det en smerte) nederst på høyre side av magen. Har lenge tenkt at det kan ha vært luft, men synes i så fall det er så rart at det er på samme sted hele tiden? Kanskje det er tarminnhold som har hopet seg opp akkurat der? (Litt treg mage) Men io det siste har jeg kommet meg på do og det burde jo ha forsvunnet etter så lang tid? Er litt i tvil- det kjennes som om "noe" er der; det erlitt ubehagelig og hvis jeg ligger på siden og plutselig snur meg over på ryggen kjenner jeg det sterkere. Kan det være at jeg kjenenr babyen ligge der? (HVorfor bare på høyre side i så fall?) Kan det være livmoren som vokser? HVorfor kjenner jeg det bare på en side da? Og jeg trodde livmore-voksesmerter kjentes mer som mens-smerter- stikning/strekking? Noen forslag?
"Liten" lykke Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg satt i går og leste om dette og fant da ut at fra uke 17 så kan man få en del smerter nederst i magen. Og de kan til tider være ganske sterke og plutselige. Det skyldes at livmoren vokser veldig fra uke 17 pg utover, og smertene kommer av at leddbåndene livmoren er festet i strekkes. Det er ikke farlig, men kan virke ganske skremmende.... Det er også derfor du kjenner dette sterkere av og til når du snur deg osv, for da strekker du disse litt ekstra pga bevegelsen.
Klar Som Et Egg Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Bare det ikke er blindtarmen din da..
Frk. uflaks Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Var plaget med det samme selv fra uke 16 ca til uke 20/21. Ubehagelig. Trodde det var noe galt, men det var det jo heldigvis ikke. Er bare livmoren som vokser=) Det som hjalp for meg var å gå tur, også hjalp det å "ligge sittende" på sofan ( om du skjønner hva jeg mener?
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 hei! jeg hadde akkurat det samme, varte vel 2 uker ca, noen ganger mer intens. noen ganger bare var det noe. fikk beskjed av lege at babyen låg nede i "kroken". at det var stillingen som barnet hadde som gjorde at ho pressa på nervene mine nede på høgre sida. da hadde eg akkurat de samme smertene som du beskriver, på samme sted, og var vel omtrendt like langt på vei:) er 24 uker nå. og det ga seg måtte bare slappe av.
saltogpepper Skrevet 15. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2008 Tusen takk for svar! Nå ble jeg beroliget. Det har faktisk gitt seg litt nå de siste dagene. Slike "småvondter" er vel kanskje bare en del av pakka :-)
ipeggy Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 De siste dagene har jeg hatt stikkende smerte ulike plasser helt nederst på magen, som kommer og forsvinner. Er bare 15 uker i morgen, så er ikke dette litt tidlig da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå