NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hei. vil gjerne ha råd eller tips om hvordan jeg skal få lillemor til å ove litt lengre?.. har prøvd det meste tror jeg.. for noen mnd siden var alt fryd og gammen.. hun sluttet med melk på natten og sov til kl halv 8 hver morgen.. la henne ca 7- halv 8 på kvelden. så begynte hun å våkne tidligere og tidligere... nå er vi så tidlig våken som kl 6 og halv 6 idag, da ga jeg henne en flaske melk ikke lurt sikkert ,,, men da sov hun til kl 7. hun sover enda inne hos oss.. bruker smokke.. er ikke vanskelig å legge om kvelden. har prøvd å legge henne senere men det til ingen nytte.. noen tips??.. Trett mor!!!
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det finnes ingen hemmelighet for å få barn til å sove lengre. Det er helt vanlig at barn våkner i 06-tiden. Vil heller si at dere var heldige før, fremfor uheldige nå. En ting som kan hjelpe er mer mat på dagtid og lite søvn etter kl.14-15.
mathildas_mamma Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Vi har hatt samme med jenta vår på 9 mnd. Hun våknet halv 6 - 6 om morgenen. Det vi gjorde (som funket for oss), var å legge henne på eget rom. I tillegg kutta vi ut ene luren om dagen. Nå våkner hun mellom 6.30 og 8. Egentlig så var ikke poenget vårt at hun skulle sove lengre om morgenen. Vi kutta ut en lur på dagen mtp at hun snart skal i barnehage. Så "konsekvensen" av det var ca 1 time lengre soving om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå