Gå til innhold

hva gjør jeg feil..?? ang tining av mm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har frysern full av frossen mm, og synes den alltid er harsk når jeg tiner den!

brekker meg når jeg skal prøvesmake..

når den blir fryst, er jeg ren på henda, heller melka over i dr.brown fryseposer, bretter og lukker posen som beskrevet på eska.

tiner den i samme pose i kjøleskapet, noen ganger i kaldt vannbad dersom jeg trenger melka fort..

finnes det metoder å finne ut om melka er harsk, foruten å smake selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. har hørt at dersom den ligger lenger enn et par mnd kan den endre smak eller noe sånt. Du kan se mer på ammehjelpen.no.

Skrevet

.inne på ammehjelpen står det flere tips om hvordan du bør fryse melken, det er det som gjør melken harsk, ikke tiningen. Selv om du følger instruksjonene på pakken med fryseposer så er det ikke nok i ditt tilfelle. Jeg hadde samme problemet og endte med å slutte å fryse ned noe melk, da babyen ikke ville ha den. Det største problemet her var at frysern er selv- avrimende(sånn i nederste halvdel av et kjøleskap)

Det jeg husker i farta er at det bør være dypfryser, du bør fryse ned melken med en eneste gang, ikke helle lunken melk oppå den frosne, legge det innerst i bunn av frysern og bruke dobbel emballasje. Dvs f.eks legge fryseposene inne i en isboks. Dette for å minske temperatursvingningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...