Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg har et barn. Som jeg elsker over alt på jord. Har et dypt ønske om et søsken til barnet mitt, men grunnet fertilitetsproblemer blir jeg desverre ikke gravid med nr to.. Gikk laaaaaaaaang tid med nr en.. Legen har henvist oss til sykehuset men der ble vi snudd i døra med beskjed om å komme tilbake når jeg har slanket meg.. Jeg er så lei meg.Jeg vet at jeg er stor. 114 kg,.,,. Men synes likevel det er urettferdig..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Men nå har du en sabla god grunn til å slanke deg! Lykke til. Dette klarer du fint!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 jeg vet det kan være tilfelle at det som er en del overvektige kan ha problemer med å få barn, og når de slanker seg litt så blir de gravide. Så kanskje vært et forsøk?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Blir skikkelig deppa av at du bare godtar at du er for stor! Jeg mener at livet handler om å forbedre seg. Man får tilbakemeldinger, og så jobber man for å bli bedre. Dette gjelder jo på jobb, i studier, i forhold osv. Hvorfor skal ikke det gjelde kroppen? "Det er vanskelig å bli gravid når du er så stor" er en veldig konkret tilbakemelding med en ikke enkel, men oppnåelig løsning. Ikke bli lei deg (særlig ikke når du vet at det er sant), men ta utfordringen! Irriterende når folk er så passive....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Jeg er 125 kg og ble gravid på første forsøk med de to første og på andre forsøk med tredje. Så det trenger ikke å ha noe med vekten å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Nei, men det er vel relativt allment anerkjent at overvektige sliter mer med å bli gravide og har mer komplikasjoner under svangerskap enn normalvektige. Så det er vel bedre om HI ser dette som en sjanse til å bedre egen helse og øke mulighetene i stedet for å trøste seg med at det teknisk KAN finnes flere årsaker.
Dunder Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Da ville jeg slanket meg. Folk som sliter med å bli gravide må gjerne gjennom verre ting enn en slankekur.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Det må jo være super motivasjon for å kunne slanke seg! Kom igjen! Dette klarer du
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Gå til fastlegen din og be om hjelp til å slanke deg. Reductil er for eksempel et legemiddel som har hjulpet mange overvektige til for første gang i sitt liv å klare å gå drastisk ned i vekt. Man kan bli gravid selv om man er overvektig, men jeg skjønner at man ikke får hjelp til f.eks prøverør dersom man er overvektig. Det koster jo staten veldig mye penger med prøverørsforsøk, og da ønsker man kanskje ikke å prioritere mennesker som har lavere sannsynlighet for å lykkes med forsøket grunnet problemer de selv kan gjøre noe med. Lykke til, håper du får dette til!!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Hei! Da er vi to som må gå ned i vekt! Jeg sliter veldig med vekta, legger på meg veldig lett, har PCO i tillegg. Har en liten jente på 14 mnd og vil gjerne ha en til. Da vi skulle lage snuppa begynte jeg å trene, spise sundt, gå tur og etter 2,5 mnd og 10 kg lettere ble jeg gravid! :-) Hadde et problemfritt svangerskap. Kiloene har kommet snikende tilbake og nå har jeg også fått beskjed om å gå ned hvis jeg vi ha flere barn. Det skal jeg. Du klarer det!!! Ofte er det ikke mer enn 10% vektreduksjon som skal til før man kan bli gravid. Absolutt verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Vil bare si takk for alle ærlige og gode svar. Det er helt sant det dere sier.. Jeg er allerede i gang med livsstilsendring og gleder meg til forandringen.. HI
Dronningen! Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Om det er noen trøst så går det andre veien også.... Jeg måtte gå opp fra 55 til 60 kg. (Og fetepulver er ikke godt) Dette klarer du - målet er kanskje ett barn! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Noen må stumpe røyken Noen må gå opp i vekt Noen må kjøpe større bolig Noen må få seg jobb Noen må gifte seg Noen må finne en mann Noen må slanke seg Hvis man virkelig vil ha mann, så får man det til!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Du må se det positive i situasjonen. Dette er jo faktisk noe du kan gjøre noe med! Få med deg legen din og sett i gang med slanking fortest mulig! Premien kan faktisk bli et barn Ikke noe å surmule for!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 Anonym 20:57 14.08.2008 Du mener vel Hvis man virkelig vil ha barn, så får man det til!! ikke Hvis man virkelig vil ha mann, så får man det til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå