Gå til innhold

Dere alenemødre som studerer med fullt stipend og lån...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir det med stipendet/lånet når man har full OS ? Går det over den grensen man har lov til å tjene for å få fullt stipend? Eller må man betale tilbake når ligningen kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet faktisk ikke svaret,men lurer selv også...

Og jeg lurer på om noen av dere har fått første utbetalingen...?

Skrevet

Har ikke fått svar på søknaden engang jeg da, så har ikke fått en dritt...hehe

Men ser jo på Lånekassen at man kan tjene 128.000 eller noe sånt uten at det går utover stønaden...men er litt usikker, for det står andre beløp under, og det er bare 68.000 eller noe sånt.

Litt kjiipt da..Man får jo alle pengene uansett, bare at de 13.600 som er stipend vil måtte betales som lån.

Skrevet

Mener att man får mindre stipend og mere lån ved full OS. Men vet ikke åssen dette regnes. Noe forsørgerstipend vet jeg vi får...

Min søknad er behandlet,jeg har returnert gjeldsbrev OG betalt studieavgiften... Men ingen penger :-/

Skrevet

Jeg ble så forvirret, for når jeg tok den lånekalkulatoren, og la inn at jeg kom til å tjene 132.000 neste år (full OS), så sto det fortsatt at stipend var 13.600

Men vil det da si at jeg egentlig kan tjene så mye jeg vil da, siten stipendet allerede blir redusert?

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke :-/

Men vi holder tråden oppe,så får vi nok svar snart;)

Hehe...

Skrevet

Siden stipendet allerede er redusert skulle det stå :-)

Ja holde oppe! NOEN må jo vite :-)

Skrevet

I fjord fikk jeg stipend og lån og det gikk ikke ut over OS min..

Skrevet

Ikke at stipend går utover OS men omvendt....

Skrevet

Kan dytte med å si att jeg fikk utbetalingen idag!!=)

Juhhuuuuu...

Skrevet

Noe nytt dette at man kan få stipend når man for os? Eg fikk i min tid som enslig mor avslag på stipendsøknaden fordi eg hadde os.....Dette er vel 3 år siden hmmm.. hadde jo vert "rik" om eg fikk begge deler...

Skrevet

det går ut over stipend delen at man får os ja. men om dere er lure tar dere lån/stipend halve året eller annet vært studieår. da kan man få mer i støtte og da får man i hvertfall litt stipend. det er i hvertfall det jeg har kommet fram til at er lurest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...