enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Nå har jeg fått behandling mot sopp, og bryst vortene har blitt mye bedre, jeg har i tillegg sovet uten bh første del av natten... men jeg føler at jeg bare får mindre og mindre melk, og har lest at melke produksjonen kan minke ved bruk av amme skjold, da babyen ikke klarer og tømme brystet helt.. har tenkt at dette kanskje er litt av grunnen til at han spiser så ofte også?? Så har derfor tenkt og kutte ut amme skjolda, men da er det jo viktig at jeg løser problemet, altså suge teknikk. har du noe gode råd? han gaper høyt, men like vel klarer han liksom og lirke seg ut så han suger feil, han har mye bryst i munnen, men han ruller ikke leppa riktig ut... hun på helsestasjonen sa jeg skulle brette ut leppene hans når han hadde sugd tak, men like fort som jeg har gjort det, bretter ha dem inn igjen.. hva gjør jeg?
Expat Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Med skjold er det viktig at du pumper minst en, helst to ganger i døgnet for å kompansere. Du kan sjekke om han trenger tungetrening, setter ungen tungen opp i ganen istedenfor forrover? Dette er et sitat : "det du kan gjøre er å ha såkalt tunge trening . dvs du tvinger tungen nedover under suging. ta lille fingeren din inn i munnen til barnet og press tungen nedover . masere kinnene samtidlig slik at sugerefleksen settes igang .. dette gjør du opptil flere ganger pr dag . gjerne tren litt før du legger han til .. evt ha puppen klar ,så når du trekker ut lille fingeren så legger du han til brystet .. vi hadde tungetrening på vår lille gutt ( prematur ) holdt på en liten stund før han skjønte hva han skulle gjøre. du ser etter hvert om gutten din suger godt ved at kjeve-partiet beveger seg istede for kinnene ( hull) PS : sett lillefingeren din opp mot ganen hans ..slik at den berører ganen .. "
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 hjelpes, hvor i verden bor du expat, skulle virkelig likt og ha deg på besøk, hehe! da går jeg ut i fra at jeg kan ha rett i at melka minker, og at det kanskje er derfor han spiser så tett... men visst jeg pumper da, hva gjør jeg visst han blir sulten rett etterpå? han varier alt fra en halv time til 3 timer, og nytter jo ikke og pumpe rett etter han har spist? hmm, hvordan skal jeg finne ut om han setter tungen opp i ganen istedenfor forrover?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2008 verden ble feil, regner med du bor i Norge men, hehe
Expat Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Vel, sett fingern inni der og sjekk du! Vanligvis suger de med tungen mellom leppa og brystvorten/fingeren.
Expat Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Og verden VAR ikke feil, men nå er det Bærgen.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2008 *Vanligvis suger de med tungen mellom leppa og brystvorten/fingeren.* er det riktig el feil? vet ikke om jeg helt forsto deg nå.. det jeg har lagt merke til iallfall er at når jeg tar ut puppen med ammeskjold, så er tungen veldig rund(som en tunell på en måte om du skjønner, hehe) men den er ikke så rund etter puppen... bærgen ja, litt langt det, hehe
Expat Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Jeg mente at det var riktig. MEn nå må jeg altså legge meg her!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2008 oki, takk for svar, jeg skal prøve imorgen og se om jeg skjønte hva du mente:) sov godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå