*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Fikk i dag vite hvem som var årsaken til at jeg måtte kjøre i grøfta for snart 4 år siden.. Hun kastet seg ut i veien der hun hadde vikeplikt, det var blankis, og for at jeg ikke skulle smelle inn i sida hennes måtte jeg kaste meg i grøfta. Der stod jeg i 1 meter snø, unge på 1 år i baksetet, frontruta full av snø så jeg fikk ikke tatt bilnr. En kjempesnill mann som hadde sett alt gravde meg ut av grøfta. Ene lykta foran på bilen ble ødelagt og måtte byttes, ca 1500 kr. I dag fikk jeg tilfeldig vite hvem som kjørte bilen. Ei venninne som jeg har fått i senere tid, var passasjer med henne og var den gangen skikkelig forbanna for at hun bare kjørte videre. Var helt tilfeldig at vi fant ut av det i dag.. He he... Jammen er det rart noen ganger. Men er det noen som vet om jeg kan kreve henne penger for den lykta nå? Jeg har jo venninnen min som vitne på hva som skjedde. Hun sa jeg bare skulle ringe henne. Jeg føler litt for payback time jeg nå... Har irritert meg sinnsykt over det der i ettertid.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Jeg hadde ikke ringt og bedt henne erstatte lykten om det er 4 år siden dette hendte, synes saken har gått for lang tid, hadde det vært snakk om personskader så hadde saken stilt seg litt annerledes. la det ikke gå til et slikt lavmål at du begynner og kreve personen for penger når det er 4 år siden dette skjedde, det er i alle fall mitt råd.
Monajenten Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg tror jeg hadde gjort det! Det er så vanvittig irriterende med folk som ødelegger for andre, og bare stikker av fra alt ansvar.
solstråle69 Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Det kan jeg ikke tenke meg at du kan. Synes det "koster" mer å irritere seg over dette i 4 år, enn de 1500 kronene. ;-)
Monajenten Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Evt. gitt henne beskjed om at du er fullstendig klar over at det var henne, og om hun skulle finne på å gjøre sånt igjen, bør hun stå til ansvar for det. Du hadde tross alt barn med i bilen, og det kunne ha gått galt.
My little girl_ Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Bit tenna sammen, det er 4 år siden! Hadde det vært nå i det "siste",så syns jeg du kunne gjort det.. men ikke når det er 4 år siden;)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2008 Syns du det er lavmål? Hva syns du om å forårsake at noen kjører i grøfta og blir stående der og så bare kjører du videre selv da? Det er jo faktisk straffbart det.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2008 Har jo seff ikke irritert meg over det daglig i 4 år da..Fins da grenser. Hehe.. Men jeg var dritredd når det skjedde, bilen min stoppe 20 cm fra en lyktestolpe. Og hadde du visst hvilken overhaling jeg fikk av gubben da jeg kom hjem den dagen,så hadde du kanskje sagt noe annet. Han trodde ikke på meg, mente jeg kjørte uforsiktig.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2008 Pengene er jo forsåvidt ikke så viktige. Men jeg føler virkelig for at hun burde få vite at jeg JEG VET..
Expat Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Om det skal gjøres så må det gjøres med list. Det viktigste er vel at hun nå vet at du vet... Så i selskapelig sammenheng kan du fortelle den dramatiske historien, uten noen som helst fingerpeking. Så får du se hva som skjer
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2008 Men jeg aner ikke hvem vedkommende er. Jeg kjenner eks venninna hennes som satt på med henne bare jeg. Så hvis hun skal få vite at jeg vet, så må jeg kontakte henne.
Dudelidum Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Spiller det egentlig noen rolle at det er 4 år siden? Synes ikke det er noen frikjennelsesgrunn. Synes det er håreisende at hun bare kjørte videre. Hun burde helt klart få stå til ansvar for dette selv om det har gått et par år. Jeg vet imidlertid ikke om jeg ville ha tatt meg bryet for 1500 kr. Eller, kanskje jeg ville sendt henne et brev. Skrevet at jeg vet det var henne (garantert flaut for henne - nok payback egentlig). Fortalt at det kostet deg 1500 kr og at du imøteser innbetaling til konto sånn og sånn siden hun var skyld i det hele.
~sjiraff~ Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Jeg synes heller at du skal anmelde forholdet.
___ Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Så vidt jeg vet har du ikke rett på erstattning så lenge det ikke har vært kontakt mellom bilene. Du vet kansje ikke grunnen til at hu kjørte ut rett forran deg. Kansje hennes grun var like god som din grun til å kjøre i grøfta. Alle skal for øvrig kjøre etter forholdene. Om det var så glatt som du sier måtte du også kjøre ekstremt forsiktig. Tviler på at du ville kommet noen vei med en erstattningssak selv om du hadde kommet med kravet umiddelbart. Om du ikke anmeldte der og da har du i hvertfal ingen sak. Glem det. Det kommer ikke noe godt ut av å bråke mer om en sån sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå