Gå til innhold

Hvirdan ble dere fridd til dere som er gift/forlovet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom jeg hjem til det huset vi holdt på å pusse opp. Mannen hadde satt på romantisk musikk, tent masse stearinlys og pyntet så godt det lot seg gjøre her, så gikk han ned på kne. Hadde skrevet en lange tale som han skulle si til meg, men jeg ble veldig rørt, og han ble veldig rørt så ble en god del tårer på begge. Men fikk da talen på papir etterpå. Svarte selvfølgelig ja. Vi bestemte helg for bryllup med en gang. Så sendte vi meld til fam og venner som bor langt borte og besøket nærmeste fam. Og ut og spiste en herlig middag på kvelden.

Vi brukte samme ringen som forlovelse som til bryllup. Har begge datoene inni den. Pluss din.... Men ingen bruker ring nå, av ulike grunner..

Har snart vært gift i seks år.

Dere da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen frierier å komme med da?? Er så koselig å lese om slik..

Skrevet

Han pleier nå å si at Tom Cruise hermet etter ham.. Han fridde i en av restaurantene på Eiffeltårnet - veldig romantisk. Fikk da en enkel diamantring, hvitt gull og diamant. Hadde en uke i Frankrike i etterkant av frieriet, og følte det som om det var bryllupsreise vi var på.

Så fridde han igjen på ei hytte på fjellet en påske vi var der. Foran peisen, MED klær på en skinnfell.. ;))) Da hadde han ringer til oss begge.

Jeg svarte ja begge gangene. Vi giftet oss halvannet år etter siste frieri.

Skrevet

Vi bodde i Oslo sentrum før, i en stor blokk med sikkert 50-60 leiligheter, utenfor blokka på andre siden av veien lå en park, med stor gresslette..

Dette var rett før jul og min kjære skulle feire jul på sunnmøre, og jeg i oslo.

Jeg kommer hjem etter en handletur på ettermiddagen,mørkt ute og snølagt.. ingen hjemme, syns det var så rart at leiligheten var ryddet og shina.. Etter et par minutter sender han en sms hvor det står følgende: Se ut av stuevinduet.. går og kikker da, og ser stakkars mannen i snøen, han hadde laget et stort hjerte i snøen med fakler...

Jeg kommer meg da ut dit og han går selvsagt på kne og frir med ringer og det hele, fyren var jo frossen for han hadde ventet på meg en time ute i snøen..

Inne fikk jeg tre lange roser, champagne og deilig middag!

Fikk i ettertid vite at masse naboer hadde sett på, he he,

Vi giftet oss ca 6.5mnd etter, og er fortsatt gift 5 år etter..

Skrevet

Etter å ha lest de andre så er min historie heller tam da men jeg kommer med den alikevel.

Vi var i Kroatia på sommerferie og sambo gikk ned på kne på stranden om kvelden. Jeg visste om det, og syns ikke det er noe romantisk å tenke tilbake på. Ville gjerne hatt en mer romantisk mann!

Jeg fikk 3 roser og en ring som jeg hadde valgt og prøvd.

Skrevet

Jeg ble fridd til på nyttårsaften til år 2000. Ute på balkongen på Teneriffe under alle rakettene. Den 1/1-2000 hadde vi og vært sammen i 2 år.

Men siden min mann er så treig så fridde jeg på ny i juli 2006. Hadde en blomsterbukket til han da han kom fra jobb med et kort hvor det stod: "Vil du gifte deg med meg innen 1.august?" Måtte legge litt press på;-) Hehehehe;D Tirsdag den 1. august giftet vi oss i all hemmelighet. Bare min søster og hennes samboer som visste det da de var forlovere, et nabo par visste det og.

Skrevet

Vi har forresten og samme ring som fra forlovelsen i 2000. Forlovelsedato og bryllupsdato i.

Vi går heller ikke med ringene av diverse grunner.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Når vi ble forlovet så ble vi bare enig om at vi skulle forlove oss, for vi ville gifte oss med hverandre en gang=)

Så han skulle fri en dag =)

Så kom dagen: Vi hadde planlagt reker og vin på verandaen, han skulle dekke på. Da jeg kom utpå der så hadde han laget 2 hjerter av telys å revet sund 16 roser å lagt bladene inni hjertene å lagt inni liljer også(det er mine favoritt blomster) =)) å strødd me roser å liljer på bordet der vi skulle sitte=)

Jeg ante ingenting, for han overrasker stadi med noe som jeg liker. han er en romantisk mann =))))

Så satt vi å spiste å han reiste seg etterhvert å gikk ned på knær med diamant ring =))

Så satte vi datoen samma kvelden=)

Skrevet

Så masse koselig lesing da jenter:) De viser jo at de kan hvis de vil de gutta våre..hehe:)

Skrevet

Han hentet meg etter jobb (en lørdag kveld...på sommeren), og tok bind foran øynene på meg. Så kjørte vi litt langt av sted. Da han tok av bindet, så jeg utover et vann...det var blikkstille, solnedgang og passe varmt i luften.

Vi var ved et gammelt sjøhus han hadde fått låne av sin far. Der hadde han lagd et bord og to stoler av gamle krabbeteiner. Han hadde dekket bordet med en hvit heklet duk, stearinlys, porselentallerkener og sølvbestikk. Deretter tok han frem DET fatet med den flotte maten. Han hadde ringt yndlingsrestauranten min, og fortalt at han skulle fri, og spurt om de kunne hjelpe ham... Han fikk min yndlingsrett på et flott fat, med seg til meg...helt fantastisk av restauranten å hjelpe ham med dette.

Vi spiste maten og koste oss. deretter kom han fram med desserten...yndlings isen min (den hadde han hatt i sjøhusets fryser...som var til fisk hehe). Til slutt gikk han ned på kne og fridde...

...Må bare fortelle at han hadde med seg kameraet og tok bilder av meg der jeg satt i solnedgangen....

......Han ville ha et bevis på det han hadde lagd i stand, som han kunne vise alle som ikke kom til å tro på dette...Hehe...jeg ler meg nesten ihjel hver gang jeg ser de bildene :D ...Men bildene får meg også til å mimre...om hvor fantastisk flott det var.

Vi har hverandres signatur gravert på utsiden av ringene våre :)) Begge går med ringene hele tiden

Skrevet

Så koselig å ha bilder fra dagen da:) Og så oppfinnsomt av mannen din. Herlig forlovelse. Går ikke ann å si nei til slik da..

Skrevet

vi ble enige om å gifte oss da vi skulle døpe vår datter i 2006,,har hvert forlovet i 7 år....det var et overaskelses bryllup vi hadde,,ingen viste om det bortsett fra forloverne våre,,,,så etter at vår datter ble døpt,,ble det 2 min stille i kirken så spilte di brudemarsjen ,,det ble mange lange ansikter i kirken da di førstofd hva som holdt på å skje.'

Det er det beste minne fra den dagen som ikke blir glemt noen gan,,men resten av kvelden feiret vi vår datter.

Hilsen lykkelig gift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...