Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 hei.. jeg bare lurer på om noen har opplevd dette, jeg har min første termin (som jeg har regnet meg til selv, ifølge mensen) 27 september.. men etter ultralyden i uke 18 så sa de at jeg hadde termin 12 oktober.. har tenkt mye på det i det siste, for det er så mange dager i mellom.. hva om jeg går over tiden? ender det med at jeg kan gå 2 uker fra 12 oktober så kan det jo hende jeg da går 4 uker over tide.. (ikke at jeg tror det skjer) men det er jo farlig at han ligger der inne for lenge..
Reiki 73 Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Høres merkelig ut, Har du vanlig 4 ukers syklus? Hvis du har f.eks 5 ukers mens syklus kan terminen bli noe senere enn du tror. Gå inn på lommelegen.no og tast inn første dag av siste mens og se hva de rekner ut for deg Den stemte bra med ultralyden min ihvertfall
Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 tenk litt på det samme, har ikke like mange dager mellom, men min egen terminer 24sept og ul term er 3 okt. litt skummelt egentlig.... dem har det jo ikke bra der inne for lenge nei...
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 jeg har vært inne på forskjellige steder å trykket inn siste datoen jeg hadde mensen og de sier rundt 27 og 28 september.. og det sa legen oxo da han regnet på det ved første kontroll.. men da jeg kom på ultralyden så sa de jo noe helt annet.. og når jeg er på kontroller og sånn så går de jo ut ifra ultralyd tremin.. blir litt redd når jeg tenker på det liksom.. siden det er såååå mange dager..
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 gikk forresten inn på lommelegen nå og der fikk jeg 29 september.. oxo sto det at om barnet ikke hadde kommet til 13 oktober burde fødselen vurderes å bli satt i gang..
Reiki 73 Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Jeg rekna selv sist at terminen skulle være 13 sept , men ultralyden sa 23 sept. jeg fikk 11 sept. kansje ikke alle som klarer i måle helt nyaktig på ultralyden? Noen millimeter feil på bildet kan kansje utgjør en del?? Du kan jo gå til privat ultralyd et annet sted og sjekke.
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 ja jeg tror kansje jeg kommer til å gjøre det.. vil ikke at noe galt skal skje fordi han er for lenge der inne liksom.. har jo hørt historier om sånt..
Reiki 73 Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Jeg bestillte ekstra ultralyd kun for å føle meg trygg på at alt er i orden. Dessuten er det kjekt å se hvor stor bebien har blitt :-) Lykke til!
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 ja det er det helt klart:) takk for svar, og lykke til du oxo:)
Gjest Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 hei du. jeg er i samme båt som deg. mensen terminen min stemmer ikke med ul der jeg fikk 4 oktober. men selv mener jeg 23-25 september. også ser jeg selv at magen og hormonene opfører seg som de skulle være to uker før min mensen termin. men nå så klarer jeg ikke tenke sånn lenger. da kan jeg ende opp med at de siste ukene blir sykt trege hvis ul termin stemmer. så hvis den kommer tiligere blir det en stor overaskelse.
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 hehe.. prøver å tenke sånn jeg oxo, men i det siste har jeg blitt litt bekymret når jeg tenker på det der med å gå over tiden.. målene som jordmor og lege har tatt av magen min ligger langt over normalt så jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro.. så jeg håper jo han kommer til den første termin:)
Ønskebaby08*12 Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Hei Jeg har det på samme måte som deg, stor differanse mellom mens termin og UL termin. Mens termin 20 sept, og UL termin 12 oktober. Har tenkt en del på dette i det siste, i forhold til overtid, har blitt litt skremt over historier hvor det har gtt galt pga at babyen har ligget for lenge i magen. Nå skal det sies at jeg fikk god oppfølging på KK(Haukeland) etterordinær UL. ar der i uke 19 (18+5), da ble babyen målt til tilsvarende uke 15+5. Fikk tilbud om vekstkontroll i uke 24. Da ble hun målt til str med foster i uke 24. Hun lå litt over gjennomsnittet. Men, på 3D UL i uke 26+4 (på Majorstuaklinikken) stusset legen litt på den siste terminen, fordi jenta i magen er så stor. Tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor i morgen. Spørre om jeg kan få en ekstra UL, evt vekstestimering før fødsel.
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 hei.. hørtes ut som dere har fått god oppfølging N-80, har ikke fått noen tilbud om noen ting jeg.. selv om jeg har nevnt det for jordmor og sånn.. eneste hun sa var at de kunne sjekke litt når det nærmet seg mens termin.. men hun sa jo ikke noe om de kom til å gjøre noe mer..
Gjest Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Jeg anbefaler deg å snakke med lege/jordmor om dette.... at dere finner ut leie til barnet i gor tid før din mens termin. Sånn at du ikke plutselig går i fødsel til din termin og det ikke er oppdaget evnt. setefødsel eller annen spes. leie.(Sånn at du eventuelt får sjekket bekkenet ditt) Jeg hadde 18 dager mellom mine to terminer og han kom på min termin dato, 18 dager før. Han lå i sete og det var ikke oppdaget. Men tenker og på det med overtid, fryktelig dumt å være etterpå klok når det gjelder menneske liv. Synes du skal bli tatt på alvor med dette, ikke gi deg hvis de blåser det bort og sier det er helt ok.
Ønskebaby08*12 Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Kan ikke klage på oppfølgingen jeg har fått, nei. Ringte Majorstuaklinikken i dag, bare sånn for å få målene etter 3D UL. Fikk ikke med meg noe papirer på det da jeg var der. Tenkte det kunne være greit åh med til jordmor i morgen. Så viser det seg at legen som undersøkte meg da ikke har lagret målene noe sted, så da fikk jeg komme bort for å ta en ekstra UL (slapp å betale). Jenta mi er fortsatt litt over gjennomsnittet, så kommer til å nevne dette for jordmoren i morgen. Så får vi se hva som skjer.
Gjest 12 oktober <3 Skrevet 14. august 2008 #16 Skrevet 14. august 2008 jordmor sjekket meg i går om hvordan han ligger og sånn.. og han ligger med hode ned.. men det kan jo snu.. håper ikke det da.. men jeg kommer til å si ifra hva jeg vil og føler om det når jeg skal til samtale med jordmor på føden noen uker før termin.. er så redd for at det skal skje noe galt om jeg må gå langt over tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå