Gå til innhold

Interessant statistikk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter/ damer som velger å gå hjemme med barna sine, prioritere hus, hjem og familie forran utdanning, pleie sosial kontakt med veninner ol har en mye større sjanse å havne i en kjedlig økonomisk situasjon hvis forholdet til bf ryker.

Ofte står huset på mannen, er man ikke gift og ikke har hatt inntekt kan dette gå hardt ut over damen ved ett oppgjør.

Man har "mistet" venner pga man har nedprioritert kontakten med dem. Pansjonspoengene er ikke mye å skryte av, kun opptjening når ungene er under skolealder.

Ikke for å ta noen, eller forsvare andre, men kanskje noen kan slutte å slenge dritt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det går faktisk an å velge en mellomting - er det ingen av dere som tenker på det?

Det trenger ikke være snakk om full tid i bhg - eller full tid hjemme med en av foreldrene. Det finnes også en mellomting, som det virker som om mange "glemmer".

Skrevet

Er vel mer at alle blir revet med i debattene:)

Og som alle vet, di aller fleste gjør alt for ungene, uansett:)

Skrevet

Huff.... har lest noen av innlegga ang dette nå, og ser jo at jeg får i både pose og sekk.

Sitter hjemme på baken dag ut og dag inn, mottar barnebidrag, omsorgslønn, hjelpestønad og barnetrygd, og har barna 100% i bhg til redusert foreldrebetaling. Nærmer meg 20000,- utbetalt i mnd nå.

Finnes kanskje flere som meg?

Skrevet

Vet du hva? Jeg er ikke enig i at "alle" vet at de aller fleste gjør alt for ungene, uansett. Det er faktisk ikke sånn i "den virkelige verden" - dessverre. :-(

Og jeg blir stadig vekk forundret over hvor mange som virkelig tror på den påstanden.

Skrevet

Fakta?? Er litt trøtt, så ironi er ikke min sterke side no :D

HAr vel egentlig grei situasjon jeg og, ungene gikk hjemme til di var nesten 3 og 5.Men det betydde jo at gubben måtte jobbe mere da. No kjeder di seg når di har fri, ingen andre unger hjemme i gata...

Skrevet

Og det du sier der, bekymrer meg litt. "No kjeder di seg når di har fri, ingen andre unger hjemme i gata...".

Det er jo sånn det har blitt, at barna skal aktiviseres 24 timer i døgnet. Er ikke det en litt skremmende utvikling?

Skrevet

Om det var meg du mente så ja, dette er fakta. Kan ikke akkurat si jeg er så stolt av meg selv, men jeg er fryktelig stolt av barna mine :-)

Skrevet

Det var vel ikke noen revolusjonerende statistikk. Selv har jeg faktisk evne til å gjøre en mellomting. Jeg har utdannelse og jobbet helt fram til vi fikk barn, jeg eier halve huset og vil klare meg helt fint økonomisk og sosialt i et evt. brudd. Jobb innen utdannelsen min vil jeg nok også få veldig lett. Men så lenge jeg trives og vi ser at dette fungerer bra for familien kommer jeg til å gå hjemme. Etterhvert har jeg tenkt å spare til min egen pensjon slik at jeg ikke havner helt bakpå på det området.

Skrevet

Ja, missforstå meg rett, di er flinke å aktivisere seg sjøl, både inne og ute. Hører aldri ordet "kjeder meg", men ser di koser seg mere når di er ute og f.ex spiller fotball, sykler ol.

Skrevet

Ja, det er viktig. Bare ett lite papir kan gjøre stor forskjell veed ett brudd, ulykke osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...