Gå til innhold

Ang. flått...

2008-2012-2015engel-2016?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så ille som alle skal ha det til? Noen gravide som har blitt stukket av de eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kusina mi ble bitt av flått og fikk ansiktlammelse =/ kunne ikke lukke øya, og den ene siden av fjeset hennes bare hang. Hun ble heldigvis frisk med riktig medisin. Flått er noe jævelskap fordi de kan bære med seg forskjellig dritt og lort som folk kan bli syke av. Og flåtten stikker ikke, den biter seg fast og lever av blodet ditt. Jeg tror de ramler av selv når de har "spist" nok og er mette. Men før den tid når man må ta de av selv, så er de ikke alltid så enkle å fjerne.

Skrevet

Jeg plugger gjennomsnitt 5 flott om dagen på bikkja.

Skrevet

Plukker*

Skrevet

Ja det er noe skikkelig dritt! :s Etter jeg så hvordan kusina mi ble har jeg fått litt flåttskrekk hehe :) Ene kattungenkom inn med flått for noen dager siden, vistes bare en sort prikk på innsiden av låret hans, men når sambo dro det ut kom hele greia med den store "blæra".Det er ikke mye av flåtten man ser på utsiden egentlig.Æsj, klør når jeg tenker på det hehe!

Skrevet

jeg kjenner oxo en dame som ble bitt av flått og som ble delvis lammet i ansiktet. ble frisk etter et par mnd.bor et sted med mye flått, så mistanken kom raskt og dermed rett behandling.

Skrevet

NEI!

Det er vel bare en av over 1000 tilfeller der en blir smittet av det der viruset, og noe skjer.

Skrevet

Både jeg og min søster (bare for å ha eksempler), har begge 5-10 flåtter i året i snitt.

Ingen av oss har fått noen komplikasjoner.

Det som er viktig er å få tatt flåtten innen 24 timer, da er risikoen for at man har fått det viruset i seg minst.

Dersom man får lammelser eller blir syk av flått, er dette forårsaket av et virus. (husker virkelig ikke hva det heter).

Dersom man blir smittet av dette, har man ofte en karakteristisk, rød sirkel rundt bittstedet.

Men, naturligvis, er man bekymret og usikker på om det er noe galt i forbindelse med flåttbitt, tar man alltid kontakt med lege.

Gjest amandine
Skrevet

Man kan få borreliose eller Lymes disease, men i tillegg kan også flåtten være bærer av andre virus man i dag ikke er så obs på. Sjansen for infeksjon er mye mindre hvis du fjerner den innen 24 timer, men følg med bittstedet i noen uker likevel. Behandling for borreliose er antibiotika, dette er nok i de fleste tilfellene men ikke alle, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...