Gå til innhold

hva kan dette være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så tungpustet om dagen. startet i går og har vart i 2 døgn nå. føles ut som om jeg ikke får dradd lufta langt nok inn/ned.

har hadd dette tidligere men da varte det max hall time så var det åver.

har ikke astma. har ikke røyka siden mandagkveld men er lita/ingen bedring.

er litt bekymret og synes det er slitsomt å gå sånn å sjangle, men vil ikke springe til legen med en gang....

noen som har opplevd lingnende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. har du stresset i det siste? Kan være noe så enkelt som at du spenner deg, og musklene er stramme, dermed får du ikke brukt alt volumet i lungene.

Event. en luftveisinfeksjon, eller begynnende lungebetennelse?

Skrevet

har ikke stresset noe spesielt. og er ikke slapp eller noe slikt....da kan det ikke være noen lungebetenelse?????

Skrevet

Har det skjedd noe du ikke har vært komfortabel med i det siste? Jeg kan bli litt sånn når jeg blir stresset eller nervøs. F.eks. etter å ha vært på fest.... (fyllenerver) Det som er greia, er at en må prøve å ikke fokusere så mye på det med pustinga. Prøv¨å ikke tenke på det. Fokuser på noe annet, og for all del pust med magen. Det vil si magen skal gå utover når du puster inn. Håper det går over snart!

Skrevet

er ikke noe spesielt som har skjedd i det siste så tror ikke det er det.

probleme med å puste slik du beskriver det, er at jeg har ikke sjangs til å dra pusten helt ned i mgaen.....det stopper seg og jeg får ikke dradd ned noe luft.

Skrevet

Ok, så det er ikke sånn at det føles som om det ligger noe tungt på brystet på en måte`?

Skrevet

Her skal du prøve noe. Om du puster inn sånn passelig (ikke dypt), hold i to sek, så puster du ut som en litt åpen plystring (altså makent med munnen, litt større hull, ingen lyd ;) ), til du er nesten tom og så presser du ut resten av lufta med magen med åpen munn. Rasler det da i lungene dine? Da har du antakeligvis en infeksjon i lungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...