Gå til innhold

PERMISJON OG LØNN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet 3 mnd fult i en stilling, men så flyttet vi til en annen kant av landet og jeg går nå arbeidsledig med dagpenger.

Jeg jobber som ringevikar i barnehager ved behov, men blir jo ikke 3 måneder ut av en dag her og en dag der..!

Trenger jo 3 mnd til for å ha jobbet 6 av de siste 10 mnd..... Men siden dagpenger gjelder som vanlig lønn også under graviditet, blir jeg da automatisk sikret at jeg jobber resterende tid frem til fødsel i januar slik at jeg oppnår 6 mnd til sammen(blir jo over det med dagpenger..) ??? Eller må jeg i "ordentlig" jobb for å få rett på penger i permisjonen og oppnå disse resterende 3 mnd?? Vil ikke ha engangsstønaden...men skikkelig lønn!!!

Håper noen forstod hva jeg mener..ikke lett dette her...

HJELP!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger teller ikke som å være i jobb!

Hvis jeg var deg ville jeg søkt jobb på hver eneste butikk, pakkeri, sfo, barnehage, kontor, fabrikk og andre arbeidssteder som finnes på stedet dere har flyttet til! Husk at det bare er for 3 måneder, så ta det du kan få!

Ellers blir det nok kontantstøtte...

Skrevet

Det går ikke utover dine foreldrepenger om du bare går på dagpenger frem til permisjon så lenge den er høy nok til å telle over 1/2 g.(grunnbeløpet til folketrygden.) Legger ved ett avsnitt her til deg:

Hvem kan få foreldrepenger

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

* sykepenger

* foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

* svangerskapspenger

* dagpenger under arbeidsløshet

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

* lønn fra arbeidsgiver under utdanning

* ventelønn

* avtjening av militær- eller siviltjeneste

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med.

Skrevet

Har nettop undersøkt litt.. og dagpenger teller som jobb jo!!!! Så der tror jeg nok du tok feil ja...

Skrevet

...svar til hun som sa dagpenger ikke teller som jobb.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...