Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått litt mer kviser enn vanlig, IKM er på tirsdag (om 6 dager).

Betyr det at TR kommer, eller er det en mulighet for at jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Det er aldri lett å vite om det er TR eller om man er gravid.. Men hvis du ikke pleier å få kviser før TR så kan det være et godt tegn ihvertfall!

Masse lykke til!!!:)

Skrevet

kviser kan være mye rart..

hvor på kroppen er de og er det små røde uten puss eller store?

er de i ansiktet? hvor i ansiktet? mange?

kviser i panne området kan være tegn på stress, kviser i kinn kan være tegn på noe med reaksjoner på mat, kviser v hake og munn kan være hormonelle, dette kommer litt an på hvor rundt munnen de kommer, hva det kan være, de kan f.eks vise hvilken livmor som du har eggløsn på etc... men dette er ikke noe som kan påvises v forskning, men det er veldig spennende og noen ganger kan det vise mye.

jobber som hudpleier og kroppsterapaut og aromaterapaut + litt til så jeg synest alt sånt er spennende. =)

Skrevet

Interessant olovis!

Etter jeg slutta på p-pilla har jeg fått mer kviser. Har masse "nupper" i panna. De er ikke gule og ekle, bare hudfarget og litt røde. Hva er det, og hva kan jeg gjøre med de??

Og innmellom får er jeg litt plaget med kviser på kinn, hake og litt rundt munnen... De er små, røde og blir litt gule når de er "sprekkeferdige"... :-P

Noe jeg kan gjøre for å forebygge dette? Er utrolig irriterende, for jeg har aldri vært plaget med spesiell uren hud før....

Skrevet

Jeg er skikkelig plaga med kviser etter jeg fikk en gutt for 2 år siden. legen mener jeg har hormoner i ubalanse. Noe som er ganske trolig siden alt annet hormonelt er på tur.

Jeg får i vonde små røde i panna, store, vonde, bylleaktige på haka (spesielt på høyre side), små rød som ikke gjør noe annet enn å klø ytterst på kinna og sånne små tette porer på nesa- :(

Skrevet

Er det lenge siden du sluttet med p-pillene? for hvis det e rnylig så kan det være at kroppen din driver å renser seg og stabiliserer hormonene.

når du sier innimellom (kinn) pleier du å ha spist noe som du ikke spiser så ofte til vanlig? prøv å se om du reagerer mer eller mindre ved å prøve en periode å kutte ut melkeprodukter, gluten og noen andre ting som du tror du mistenker, men du kan jo også få tatt en allergi test hos legen,

når det gjelder de som blir litt gule rundt munnen så er det tegn på hormonell aktivitet, hva eksakt er vanskligere å tyde.

ikke klemme regelen gjelder (men jeg vet der er vanskelig, klarer så vidt å la være selv) men da er det å vente til de er gule, ta en steril nål, punkter byllen forsiktig og ta en bomullsdott med enten teatree eller pyrisept på og dytt forsiktig til den har tømt seg, prøv å ungå at den begynner å blø.

hvis du får tak i ren eterisk tea tree olje så er den fin å bruke direkte på begynnende kviser (når du kjenner at de murrer litt)

ellers anbealer jeg å bruke renseserien som heter

M.D. Formulations

mere info om serien på www.dermanor.no

bruk peeling (en mild ansiktspeeling) ofte, 3-4 ganger i uka, sett den i dusjen så husker du den lettere.

peelingen fjerner døde og tørre hudceller som har lett for å hope seg opp i poreåpninger. (når de blir tette vokser det en bakterie som heter propione og da blir det kvise) så når vi peeler bort cellene som tetter igjen så kommer luft ned i porene igjen og da dør bakterien.

men ikke overdriv peelingen da blir bare huden tynn og irritert,

Skrevet

se den over som jeg skrev, teatree oljen er super på vonde byll aktige kviser.

men den er litt vanskelig å få helt ren i norge, men på the body shop har de en liten teatree stift med den høyeste % teatree som er lovlig i norge nå. den fungerer ganske bra.

og som jeg skrev M.D. formulations sin serie er super til det formålet, de har egne serier for de som også samtidig med kviser er tørre i huden.

de små røde som klør pleier å være tegn på noe man reagerer på spes hvis de klør, blir du varm også? i kinna?

ta en allergitest på mat, spes melk og gluten.

man kan også prøve å få i seg zink og silisium.

Skrevet

Jeg sluttet på pilla for 4 måneder siden..

Kvisene eller "klumpene" i panna kom først, og nå i sommer begynte småkvisene ellers i ansiktet å komme også.. Irriterende!!

Er ikke spesielt allergisk mot noe.. Har tatt tester hos legen ang. gluten og melk.

De ellers i ansiktet er som regel så små at det blir ikke så mye "hevelse".. Bare en rød prikk som regel.. Som man kjenne hvis man kjenner med fingeren..

Tror du det kan være bra å bruke den ansiktsgelen fra body shop med tea tree oil i seg?

Skrevet

når det gjelder rene eteriske oljer så skal man generelt være veldig forsiktig når man er gravid og ammer, men da er det bare at man halverer dosene på huden, man skal ikke bruke eteriske oljer innvortes uansett hvilken olje det er. den på the body shop; i geelen vil ikke utgjøre en risiko fordi den er allerede så "utvannet" at den kan ikke gjøre noen skade.

tea tree er ikke påvist skadelig for fosteret.

hm.. da spørs det nok ikke om de må løpe tida ut =) hormonene raser litt i kroppene nå vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...