Gå til innhold

Jentenavn på S


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Noen som har forslag til fint jentenavn på S ?!

Har selv Sara og Sofie..Men vi blir ikke enige :-) Trenger flere forslag:-)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første navnet som slo meg var Susanne

Er også veldig glad i Susann eller Signe

Skrevet

Sienna

Sunniva

Silje

Simone

 

Skrevet

Synne

Stine/stina

Sandra

Sunniva

Silje

Solveig

 

 

Skrevet

Jeg liker også Synne og Susanne. Siri er også fint.

Skrevet

Signe er et pent jentenavn.

Skrevet

Selma

Serine

sandra

seline

siri

synnøve

synva

synne

 

Skrevet

Sunniva er bare nydelig og passer fint til de navnene du alt har :)

Skrevet

Vi tror att våran blir en Sara :) Tycker det är fint och så passar det bra i både Sverige och Norge. Men vi måste se henne först då.

Sara: Fin dame, furstinna, prinsessa

Sandra: manns verge

Silje: Blind för det onda, vill bara det goda

Sofie: Den visa

Skrevet

Vår lille prinsesse skal hete Sigrid Therese.

Skrevet

Jeg syns også Sara er utrolig fint. Sterkt, og samtidig søtt og feminint.

Skrevet

Vår baby skal kanskje heite Siri. Synest det er veldig fint :) Og ikkje superpoppis nå for tida heller! Siri er ein nyare variant av Signe.

 

Frå wikipedia: Flott tyding synest vi :)

Siri er et nordisk kvinnenavn. Det er en yngre form og en sammentrekning av det gamle norrøne navnet Sigrid. Navnet Siri har vært allment i bruk siden sent i middelalderen.

 

Betyningen er det samme som Sigrid, sammensatt av navnedelene «sig» og «rid», hvor første ledd er avledet av det norrøne ordet sigr = seier, mens siste ledd er avledet fra frid som kommer fra det norrønt frídr = vakker. Satt sammen betyr altså Ingrid og Siri «vakker seier».

 

 

Skrevet

Har ei Sol fra før og venter ei Selma i september:-)

Skrevet

Vi hadde også Sofie som et av våre jentenavn, men kuttet det ut, og nå har vi Sigrid som vårt jentenavn. Det ser derimot ikke ut til at vi får brukt det noen gang, for det er visst gutter vi klarer å lage (nr.3 nå) ;)

 

Sigrid er det vakreste jentenavnet jeg kan tenke meg, men nå liker jeg robuste norske/norrøne navn da :) Ikke sånne nymotens som man "dikter opp selv" på en måte. :)

Men det er jo heldigvis forskjellig smak der ute!

Skrevet

Hva med Sanna? Det er så fint!

 

Fler navn som kanskje ikke er nevnt:

Synnøve

Sandra

Sonja

Skrevet

Silja synes jeg er sååå fint:)

Skrevet

Jeg hadde såååååååå lyst at jentebebbisen våres skulle hete Selma, men pappaen hennes nekter plent! Men synes d er et nydelig navn=)

Ellers er Solbjørg og Solveig fine synes jeg=)

Skrevet

Tusen takk for gode forslag..Vi får se hva vi kommer fram til!

Jenta vår skal ihvertfall få et navn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...