Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg ble mamma for 1 uke siden, og ammingen er i full sving. Men lurer på åssen jeg skal pumpe? Sikkert utrolig teit spørsmål, men jeg lurer nå, hehe.. Når lønner det seg å pumpe? Pumper jeg før, så er det jo ikke melk igjen til lille prinsessa, og pumper jeg etterpå så har jeg liksom akkurat ammet.. Sånn for å holde produksjonen oppe.. Også etter hvert når man skal pumpe melk til frysa..Når pumper man uten at det skal bli "tomt" når barnet skal ammes? Pumper man før blir det jo ikke noe til henne og etter så kommer det kanskje ikke så mye? Hmm...lurer, hehe..
Skravlefruen med huleboer Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Det kommer egentlig an på hvor mye melk du har. Jeg pleide å pumpe dersom jeg fikk spreng, sånn utenom måltidene til mini. Du har "nok" melk solvom du har pumpet deg, kroppen produserer hele tiden melk, og puppene kan ikke gå tomme, med mindre du er i fred med å miste melken. Du kan jo også pumpe den ene puppen, mens du ammer på den andre.. dersom barnet ikke skal ha begge bryst til samme måltid Drikk masse masse vann for å holde produksjonen oppe Dette kommer av seg selv, bare ikke la det bli ett stressmoment Og gratulerer med baby
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2008 Ok. Bra svar. Jeg fødte for 8 dager siden. burde melka være i full gang da? jeg har nok melk tror jeg, men når hun har sJugd lenge på den ene blir hun så rastløs og "desperat". Akkurat som puppen er tom. Jeg har ikke noe spreng, men puppa er større og harde til tider..
Sjokoladefrik Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Kan ikke så mye om dette jeg, babyen fortsatt i magen... Men de anbefaler iallefall å pumpe om formiddagene, da er det gjerne mest melk. Produksjonen holdes oppe av tulla di, hun tar det hun trenger. Er jo ikke nødvendig å pumpe for å klare å amme. Jeg gjorde aldri det med førstemann. Nå skal vi ha tidligere pappaperm, og må belage oss på pumping og flasking. Må vel innføre det tidlig for å venne oss på det, men kommer ikke til å styre for mye i starten. Ikke la det bli et stressmoment før du har fått til ammingen en stund, legg heller vekk pumpa til du er sikker på at du klarer det. Flott dag du fødte på forresten, bursdagen min! Grattis! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå