Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 For meg kan alle som jobber i barnevernet brenne i helvete. de et fåtall prosent hjelper til.de gjør det bare enkelt og tar unga ifra en! hva faen..har mista mine to barn.og er dømt for resten av livet.og bakgrunnen er pga at jeg selv som barn hadde dårlig omsorgs-svikt. ingenting til overs for de folkene!og ikke noe som kaller seg fosterforeldre!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 må vel ligge mere bak enn det vel? For om du hadde dårlig omsorgsvikt betyr ikke du gi det videre til dine barn..Så nekter å tru det er eneste grunnen..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Tror du virkelig på at de har tatt fra deg barna fordi du ble utsatt for omsorgssvikt når du var barn? Ingen andre grunner? Barnevernet gjør som regel MYE før de tar barna fra mor og far. hvorfor dette hatet mot fosterforeldre?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Hei Det må nok ligge mer enn det bak. jobber sjølv i barnevernet og VEIT at det gjøres masse før man event flytter barn, fylkesnemnda vedtar ikke omsorgsovertakelse uten at det virkelig er grunn for det. Trenden er heller at barn vert flytta for seint.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Vet du ikke at barnevernet kun eksisterer fordi noen fant ut at de hadde så mange bekjente som fortjente å få penger for å dasse rundt hjemme? Løsningen var omsorslønn for fosterbarn, og da måtte de ta barna fra et sted.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Dårlig omsorgssvikt? Om en er dårlig på omsorgssvikt så er en vel relativt god på omsorg? Tror ikke et skund på at det er den eneste grunnen. Du har nok ikke et helt nyansert syn på deg selv om du mener det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Ærlig talt, det må være en grunn til at du har mistet barna dine! Tverdt imot synes jeg barnevernet til tider er for lite streng! Mulig du er farget av din egen barndom og at du derfor ikke har gjort noen god jobb som mor/far, men det skal ikke gå ut over dine barn! Og har du en dom så MÅ det være noe mer!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Håper dette er et tulleinnlegg....for makan til dårlig selvinnsikt. HI, det skal faktisk ganske MYE til at barna blir tatt fra en....så hvis du hadde evne til å gå inn i deg selv....så hadde du visst hvorfor.
Dina1 Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Utifra det du skriv, så vil erfaringa mi tilsi at ongan dine antakelig har det bedre der dem e no, enn hos deg... Du vet jo best sjøl koffer dem ikke bor hos deg, og klart det e trist for deg. Men om ongan ikke hadde det bra hjemme hos deg, pga forskjellige utfordringe som blei for vanskelig, så må vi huske at det viktigste e at ongan har det godt. Åsså får vi alle jobbe for det... Både vi som jobbe i barenvernet og foreldra. Men eg skjønne godt at vi har et provoseranes yrke, men min erfaring e åsså som en over skriv, at det må mye til før man flytte barn fra foreldra. Mye skal være prøvd... Lykke til uansett, prøv å ikke vær bitter men ta heller godt vare på deg sjøl....
Gjest -<<- Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Det er jo synd at du har det slik. Men hva ønsker du egentlig å oppnå med innlegget ditt?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 barnevernet er der for å hjelpe barna, da må det jo være foreldrene som gjør noe galt. det er altid en grunn til at bvernet kommer inn i bilde. sorry men ingen medlidenhet fra meg lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Vet du; hovedgrunnen til at barnevernet til slutt overtar omsorgen for noen barn, er at foreldrene ikke evner å se sine egne feil og mangler, og ikke responderer positivt på tiltak ellers som blir prøvd. Du kan skylde så mye du vil på at du selv var utsatt for omsorgssvikt, men realiteten er nok en helt annen enn det.......
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Det er en grunn til at det ikke heter Foreldrevernet.... De jobber ikke for foreldrene, men for barna! Jeg kan ikke annet enn å ha vondt av deg, kan ikke være lett å miste omsorgen for barna sine, men jeg er temmelig sikker på at de ikke bare helt ut av det blå kom og hentet ungene dine fordi det tilfeldigvis kom dem for øre at du var utsatt for omsorgsvikt da du var barn. Barnevernet har en masse hjelpetiltak for foreldre som sliter med foreldrerollen av forskjellige grunner, men alle tiltakene krever at foreldrene har såpass selvinnsikt at de innser at de trenger hjelp og innretter seg etter veiledningen de får. Jeg håper du får hjelp til å bearbeide alt det vonde du har opplevd, det hjelper deg ikke videre å være bitter på barnevernet. Disse fosterforeldrene som du har så imot vil ikke annet enn å hjelpe barn som har hatt en vanskelig start på livet.. Forhåpentligvis har barna dine det greit nå, så du må bruke energien din på å stable ditt eget liv på beina, først da kan du være mamma for barna dine igjen..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 Såååå,barnevernet hjelper ALLE barn som trenger hjelp da??Leser ikke nyheter dere da,stakkars For sånn er det faktisk ikke,det er mange barn som skulle vært fratatt foreldrene,ja.Men i barnevernet gjør de nok STORE tabber,som det gjøres andre steder...Det er nok av barn som blir fratatt barn på feilt grunnlag. Jeg har en venninne som har jobbet der og det er bedritent opplegg,og MANGE av dem som jobber der har INGEN ERFARING med barn,KUN det de har lest i bøkene.Så mener dere at disse menneskene er kompetente til å ta sånne avgjørelser????Nei,mennesker som kommer RETT ifra skolebenken,uten erfaring har ingenting i barnevernet å gjøre,what`s so ever........Det er ihvertfall min mening.....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #16 Skrevet 13. august 2008 Hvis grunnen var at du hadde en dårlig oppvekst selv, da skulle alle mine barn vært tatt fra meg også. Men fordi jeg har vært ei god mor og et godt forbilde for mine barn, har de ikke kommet på banen. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 Skremmende å se hvor naive de fleste nordmenn er til barnevernet. Jeg har selv i flere år bedt om hjelp fra barnevernet, uten å få det. De har i lengre perioder "utredet" og kommet opp med ingenting eller hjelpetiltak som betaling av barnehage og sfo. Hjelpen jeg har villet ha og VIL ha har jeg aldri fått. Og med god hjelp fra en manipulerende og lystløgnende barnefar må jeg nå kjempe verdens verste kamp. Om omsorgen for barna mine. Jeg er absolutt ikke barnevernsmotstander, men enkelte kontorer og saksbehandlere skulle virkelig ikke holdt på med barnevern. Jeg har hatt positive erfaringer også, selvom jeg ikke har fått hjelpen jeg vil ha. At sønnen min har slitt mer og mer på skolen det siste året er visst bare min feil i deres øyne. Til tross for at en utredning fra PPT resulterte i henvisning til BUP da guttens problemer antageligvis er nevrologiske (urolig, konsentrasjonsvansker), og at man oppdaget 2 uker før sommerferien at ungen har hatt et helvete med mobbing på skolen.. Nei, det velger barnevernet å ikke tro på! For alt bunner i deres øyne av omsorgssvikt. Lurer på hvordan de skal forklare det at de ikke har fulgt opp egne vedtak i fylkesnemnda... Ble litt langt, men poenget mitt var: Ikke døm nord og ned. Barnevernet er ikke bare fint og flott for barna. Det florerer MYE idealisme på disse kontorene og mange legger opp til en måte å oppdra og ha barn på som absolutt ikke fungerer i virkeligheten. Barnevernet kan komme inn i bildet KUN basert på en anonym melding fra en person. Det kan være hvem som helst. Trenger ikke å være sant det som sies heller. Men enkelte saksbehandlere/kontorer trenger bare å treffe deg på en dårlig dag eller periode i livet og du kan oppleve et helvete du aldri trodde var mulig.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #18 Skrevet 13. august 2008 Barneverne gjorde ingenting da min far kontaktet dem. Han var veldig bekymret for mine to yngre søsken som bodde med mamma og stefar. mamma var hjernevasket og stefaren en tyrann og psykopat. De kalte inn stefaren og mamma på et møte, der stefaren snakket barnevernet trill rundt og manipulerte de. De henla hele saken og han fortsatte værre enn før. Søskene mine var redde og pappa visste ikke sin arme råd. Noen ganger svikter faktisk barnevernet de som virkelig trenger hjelp!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #19 Skrevet 13. august 2008 Hadde jeg vært faren din hadde jeg kidnappet barna mine!!
!!!! Skrevet 14. august 2008 #20 Skrevet 14. august 2008 Mine foreldre hadde mange fosterbarn opp gjennom tiden. Dette fordi de ønsket seg mange barn, men ikke kunne få selv. Jeg kom etter 18 år... Når det er sagt gjør barnevernet mange feil. Du kan selvfølgelig ta en advokat og stevne kommunen for retten. Mange får medhold. Tjener du lite har du rett på fri rettshjelp. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #21 Skrevet 14. august 2008 Snakk om å være etterlengtet, blå ballong!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #22 Skrevet 14. august 2008 De aller feleste barn som blir hentet ut av hjemmet av barnevernet mener selv at barnevernet burde ha hentet dem før. Jeg er sikker på at de har hatt god grunn og at du har dårlig selvinnsikt som ikke ser at det som skjer er det beste for barna dine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå