Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bære babyen min helt fra begynneslen er. Det finnes så mye rart der ute bæresjal, ringslynge, babybjørs... Har noen erfaringer med å bære nyfødte og hva slags bæretøy er det beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har funnet ut at det er mest muligheter med bæresjal, og best støtte for deg og babyen, men det mest omfattende å lære seg. Jeg valgte bæresjal.

Først et elastisk bæresjal, da det er enklest å lære seg og nå har jeg kjøpt et vevet sjal.

Om du velger sjal så kan du få kjøpe mitt elastiske sjal om du vil. Bare gi meg et hint om du er ineressert. Det er et Babylonia tricot slen sjal, brunt , kjøpt på babyshop.

Men gå inn på nettsiden: tettinntil.no og velg selv det du tror passer deg best.

Jeg hadde ikke med meg sjal på barsel, men det anbefaler jeg deg å gjøre, hvis du velger sjal.

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp sittet og bestilt et Moby Wrap elastisk sjal fra www.dotedot.no. Valget falt på det etter gjentatte anbefalinger og det ser enkelt og greit ut. Kommer muligens til å gå over til uelastisk etterhvert og evt en MeiTai. Har et barn fra før, men ingen erfaring. Kommer aldri til å kjøpe Baby Bjørn pga ryggplager jeg har. Det ser så behagelig ut med det elastiske sjalet, og siden jeg har en toåring å passe på i tillegg trenger jeg armene fri.:)

Skrevet

Jeg vil anbefale mei tai. er kjempebehagelig for både deg og barnet og mye lettere å knyte på seg enn sjal. :) Også er det lett å sy selv også. Jeg har en til sommerbruk og en i ull til vinteren. Veit ikke hva jeg skulle gjort uten dem! :)

Skrevet

Jeg har kjøpt SleepyWrap (elastisk bæresjal) her:

http://stores.ebay.com/Sleepy-Wrap

Den er ganske lik MobyWrap, tror jeg.

Muligens blir det en MeiTai i tillegg ti når barnet blir litt større, de er superbehagelige.

Skrevet

...Og jeg har sjekka de norske sidene og ser jeg slapp unna med å betale ca. halvparten, litt over 200.- inkl.frakt., ingen moms siden selve varen gikk for under Nokr 200,-

Ser dollaren har gått opp litt, men hele greia kommer ikke på mer en ca. 260,- inkl. frakt med dagens kurs.

Skrevet

Jeg har vevd sjal, elastisk sjal o g en ai

Jeg er strålende fornøyd med at jeg gikk til innkjøp av sjal da gutten kom til verden.

Fikk sjalet når han var ca 9 mndr Det var et vevdsjal. Jeg vet det er litt jobb med knytingen, men det var så solid og stødig at jeg var superfornøyd

Kjøpte så et elastisk sjal senere, det er mye tynnere og i juleshoppingstider så hadde jeg sjalet knytet på og så tok jeg gutten ut av bilen og puttet ham inn. Meget praktisk.

Mei Taien har jeg knapt brukt, men det er fordi han var så stor når jeg skaffet meg den og ble gravid og sto da over bæring.

Jeg kan tenke meg at jeg vil bruke alle 3 på nestemann, men venter nok med Mei Taien til babyen er litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...