Gå til innhold

off. har helt vondt inni meg! ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nora er så slapp... feber er på 39,2 og er potte tett. gav hun en stikkpille isted så håper den hjelper. vis ikke reiser vi til legevakten! hun har blitt tilbud mye vann men vil ikke ha:( så om 30 min så måler eg febern på hun igjen..

men lurer litt. skal eg måle feber på hun vis hun sover? eller skal eg bare la hun sove?

er vel best å la hun sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne sove - feber er ikke farlig i seg selv, og du må nok gjennom flere sånne runder de neste årene ;-)

Skrevet

gruer meg allerede! ;(

Skrevet

Ja, forstår det, men du venner deg på en måte til det etterhvert. Kjenner igjen tegn, og vet at det går ganske fort over.

Hadde ikke dratt henne ut og på legevakten nå hvis ikke det er noe spesielt du er bekymret over.

Skrevet

Jeg lar dem også sove, men pleier å kjenne litt på pannen/kroppen for å sjekke om tempen er gått ned.

Skrevet

somregel vil du kjenne i panna om paraceten har hjulpet eller ikke.. vertfall har vi alltid gjort det, sånn nogenlunde..

Skrevet

Dersom barnet er veldig slappt og fraværende så bør du vekke henne av og til for å se at du får kontakt.

Det fikk jeg beskjed om hos legen i dag og jeg leste det på lommelegen.no når jeg søkte på feber.

Jeg har sykt barn med 40 i feber for tiden og det er første gang for oss med så høy feber, det er vanskelig, blir så bekymret!!

Skrevet

La henne sove du, du kjenner på pannen hennes om hun blir for varm :)

Ingen vits i å dra henne ned på legevakten på grunn av litt feber heller, det vil bare bli slitsomt for henne.

Sørg for at hun får i seg nok å drikke, ikke ha på henne for mye klær i sengen og pass på at hun ikke blir for varm så er hun nok seg selv igjen om et par dager :)

Skrevet

La henne sove. Ikke dra henne ut til legevakten stakkar, det er uansett ingenting de kan gjøre. Temperaturen mens hun sover kan du følge med på med en hånd på pannen. Om hun blir veldig varm kan du ta tempen igjen.

Skrevet

ok;) tusen takk for svar! ;) er første gang hun er slik så er ny på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...