Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg er i uke 32 og var ganske stor rundt magen før jeg ble gravid.Magen er blitt stor nå enda jeg har igjen 8 uker.Det er mange som sier; hvor stor magen er,det blir sikkert en stor gutt ja.Det skremmer meg at ungen skal være stor ved fødsel.Har ikke lagt på meg mer enn 3 kilo ennå pga kvalme i starten og da gikk jeg ned en del.Mitt første barn var 3700 når han ble født.Betyr det at denne blir større?
*gurimallaika* Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Størrelsen på magen har ingen betydning på hvor stor ungen er. Det er veldig avhengig av hvordan babyen ligger og plasseringa på livmoren osv. Du kan ha en stor mage og få en liten unge eller omvendt. Og det er normalt at magen kan bli større når man har født før. Jeg har hele veien fått motsatte kommentarer. Ingen har trodd at jeg har vært så langt på vei som har vært, men ingen har sagt noe om at jeg bærer på en liten baby. Jeg har vært veldig rask med å svare at jeg har jo høyden (174cm) og at det også er avhengig av størrelsen på magen, og at jeg er glad for at magen min ikke er så stor. Men etter at magen min sank for noen dager siden ser den mye større ut. Jeg har 4+2 igjen til termin.
PrincessElisabeth Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Kjenner meg så igjen i dette innlegget... Jeg venter også andremann, eller andre jente;) Jeg fikk stor mage sist svangerskap, og var drittlei alle kommentarene som kom mot slutten "oi så stor du er" eller " wow en stor unge inni deg eller?" Saken er den at du trenger ikke få et stort barn selv om magen er stor, og størrelsen på magen trenger ikke ha noenting med vektoppgangen å gjøre heller. Jeg gikk opp mye den siste måneden sist graviditet pga svangerskapsforgiftning, mye vann i kroppen. Men jenta som kom ut var alt annet enn stor, hun var 45cm og veide 2887g, helt normalt svangerskap og jeg værken røyker snuser eller gjør annet som kan virke vekst hemmende for babyen. Mitt poeng er at magen kommer an på din egen bygning, er du liten i overkroppen så bærer du ofte lenger ute enn de som er veldig lange. Det er helt logisk selv om noen sliter med å forstå det. Jeg er hårsår på dette emnet og blir sur og nesten litt lei meg når slike kommentarer kommer mot meg. Denne gangen kom magen veldig fort, og magen er stor, men målene som er tatt nå er akkuratt like som forrige svangerskap. Ikke tenk for mye på kommentarene, selv om det er mye lettere sagt enn gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå