4blir5 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Jeg skal ha innkjøring på min lille luring på 9 mnd på mandag, gruer meg sånn! Har ikke vært på info møte i bhg og kjenner jeg er så usikker på alt, har så mange spm. Det eneste jeg vet er at den som er yngst utenom sønnen min er 14 mnd eldre enn han.. Dere som jobber i bhg eller har barn på småbarnsavd. Hvordan er det med sovingen? Får vi foreldre velge om barna skal sove i seng el vogn, må vi ha med sengetøy? Egen vogn dersom de skal sove i vogna? Hvordan er det med bleier og sånn, må vi ha med det selv, eller holder bhg det? Takker på forhånd for svar!
Elle melle deg fortelle Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Det her er ganske individuelt for hver barnehage tror jeg. På den småbarnsavdelingen jeg jobber nå kan foreldrene velge mellom seng eller om de vil bruke vogn. Må da ha med vogn selv til barnehagen, men seng holder barnehagen. Sengetøy holder også barnehagen og det er barnehagen som skifter på sengene. På forrige småbarnsavdeling jeg jobbet så var alternativet kun soving i seng. Noen senger var det der, resten måtte ha med selv. Sengetøy og skift på sengen var foreldrenes ansvar. Bleier har foreldrene alltid tatt med selv, mens vi har holdt vaskekluter/våtservietter/tørre kluter som man våter...
olla Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hos oss kan foreldrene velge, seng har barnehagen, men vogn må de ha med viss de velger det. Bleier holder foreldrene, våtservietter har barnehagen.
4blir5 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2008 Takk til dere som har svart! Flere? Vår lille pode sover alltid i vogna, og ønsker at han skal gjøre dette i barnehagen og, men ikke i vår vogn. VI kommer til å levere han på sykkel og har derfor ikke vogna med, pluss at jeg har ikke lyst at den dyre flotte vogna vår skal stå ute i barnehagen..
Gjest Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Du holder vogna selv, vanlig at den står der hele året. Mange kjøper en billig, brukt på finn.no.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 hva med denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14420556&sid=xz7cba96J0V879856&WT.svl=Link
winneboo Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Vesla mi er 3 år da men kan jo svare fordet Hun sover i vogna hver dag, å de har ingen sovemuligheter inne. Men det har gått helt fint fordi hun er uansett vant med å sove i vogna si. Da har hun med en dyne og en liten pute. Bleier må foreldrene ta med, samme med våtservietter. Slik er det hvertfall der vesla går
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Både der jeg jobber og der guttene mine er tilpasser bhg seg etter barnas sove og spiserutiner de første mnd, eller så lenge barna trenger det... Foreldre har med bleier selv (vi kjøper en stor ekse på rema om gangen, da varer det lenger) I tillegg må du sende med mat( mme, grøt, middagsglass og evnt brødmat, hvis ikke de får mat i bhg) De fleste bhg har i dag soving ute på samtlige og da må stort sett barna ha med egne vogner, noe som egentlig er ganske greit da de sannsynligvis er vant til den vogna og har noe kjent å sove i. Da tar dere stort sett med dyne og div/pose ++ selv. Utenom det så kommer du til å få all info første dagen og da er du der uansett bare et par timer, sammen med babyen din... Kanskje greit å ha med lit niste bare og drikke... =)) Lykke til =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå