Gå til innhold

redorkide

Anbefalte innlegg

Skrevet

er bare innom for å kikke kjapt på hvem som har født og kom over innlegget ditt om seteleie.

Vil bare si at min første fødte jeg i vaginalt seteleie og det gikk kjempebra. Det blir jo litt mer styr rundt fødselen med masse mennesker inne på fødestuen av jm og leger men samtidig var det ganske betryggende for meg som førstefødende. Du vil bli veldig tett fulgt opp og tatt vare på så det er ikke skummelt. Og når det gjelder epidural så har jeg nå fått det to ganger og den sprøyten har jeg verken sett eller kjent. Du får litt lokalbedøvelse først og så kjennes det bare som et lite stikk. Faktisk verre å få bedøvelse hos tannlegen! Og det viktigste er jo at det faktisk tar bort smertene fra riene, etterpå kjenner du kun toppene. Jeg spaserte rundt uten hjelp under fødselen med denne epiduralen og fikk ingen lammelser av noe slag. Etter fødselen var jeg oppe og gikk etter 1 time og t.o.m jordmødrene ble litt overrasket.

Mitt beste råd til deg er å få mest mulig informasjon og råd fra sykehus og jordmor. Ikke hør på alle andre for alle tror at setefødsler er så grusomt, hør heller på dem som faktisk driver med dette hver eneste dag. De vil ta godt vare på deg og barnet og de tar ingen sjanser med dere!

Tenk som så at barnet må ut ene eller andre måten og uansett er det verdt. Har en liten søt jente som nå vil ha litt pupp så lykke til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tuuusen takk for oppmuntrende ord å takk for at du tok deg tid til å fortelle:)

jeg har nettopp fått vite dette å jeg har ikke fått bearbeidet dette til jm..d var bare legen som fortalte i korte trekk hva som ville skje..å etterpå var d bare et "hadet" åsså var d bare til å gå hjem..å der gikk jeg da med tusen tanker..både i dag å i går..

men skal til jm mi i morgen å snakke om dette..så håper jeg at alt ordner seg til slutt..

å gratulerer med jenta..så godt å høre at d gikk bra:)å at d faktisk kan gå bra..selv om d er setefødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...