Gå til innhold

Når fortelle det?


Mamma 07&09

Anbefalte innlegg

Vi diskuterer når vi skal fortelle det til familie å venner.

Jeg er en sånn som ikke klarer å holde på gode hemmligheter så forferdelig lenge. Jeg vil att besteforeldre skal få vite det tidlig. Er bare i uke 4 enda så det er enda tidlig, men om det skjer noe så vil jeg jo fortelle det til de uansett... Tror jeg venter ihvertfall ei uke til... Er jo fortsatt nytt for oss:)

 

Andre som har tenkt til på når de skal fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. Jeg er akkuratt lik:) Vil egentli bare buse ut med det med en gang jeg ser noen kjente.. Jeg har fortalt det til 3 gode venniner. Jeg måtte bare! Jobben vil nok få vite det sist, håper å kunne holde meg til jeg er 3 mnd på vei. Men det er sant som du sier, skulle det skje noe galt vil jo de nærmeste fått vite det også. Tror egentlig jeg kommer til å fortelle det til alle snart. Har gått godt to ganger før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også:) Har ringt mamma 2 ganger i dag bare for å høre om hun har det bra:) Begynner nesten å gråte hver gang jeg snakker med henne:) Har så fryktelig lyst til å si det:) Hehe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fortalte det i uke 4 når vi fant ut av det.var langt ifra planlagt,så vi fikk litt sjokk,men bra nyhet.mannen min greier ikke å holde seg,så han ringte jo sin mor med ei gang og alle ble jo glade.så nå får vi den 3 på 4 år.besteforeldre vil jo vite det fortest mulig da.blir jo nesten sur etter å ha hørt at man har holdt det skjult ei stun.oldeforeldre også selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det i helgen, for da er jeg minimum 6 uker på vei. Venner får vite det litt etter hvert. Jeg kjenner at når jeg først har ventet så lenge som jeg har nå, så er det tungt å tråkke over den kneika og skulle si det til noen! Jeg burde dele det med ei på jobben, så vi etter hvert kan tilpasse litt på laben. Det er så mange kjemikalier jeg ikke skal røre. Men foreløpig har det ikke vært nødvendig, og jeg har ikke klart å si det, selv om jeg egentlig vil! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig lyst å fortelle det til alle de nærmeste med en gang. Men samboer mener dette blir som å sitat:"Skryte av en jobb man enda ikke har fått". Hehe... ser jo hva han mener, men det er jo som dere sier. Dersom det går gale, vil jo også foreldre og sånt få vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte med en gang! Er 6 uker på vei og ringte mamma med en gang vi testet positiv! Men jeg er seff redd for at det skulle skje noe, men sånn som vi så på det er at hvis det skulle skje, så trenger vi deres støtte.

 

Dette er en ganske personlig valg,, så synes det er best at man gjør akkurat det man har lyst til og ikke høre på ALLE andres meninger (lettere sagt enn gjort, I KNOW!)

Jeg har 12 tantebarn og famlien fikk vite om alle sammen med en gang og alt gikk bra : )

 

Babyen blir første barnebarn på kjærestens side, så vi pakket inn en søt liten body, og siden vi har akkurat kommet hjem fra ferie i Canada sa vi, 'Det ble bestilt i Canada, men du må desverre vente til April for å få resten.' De var kjempe overrasket og GLEDER seg veldig : )

 

Syntes det var også veldig viktig for meg å ha masse positive tanker og energi rundt meg, derfor ville vi fortelle med en gang : )

 

Lykke til! Det går kjempe bra vettu!! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sier det også til foreldrene våre nå med en gang. Er 5+1. Traff svigers nå for et par dager siden og sa det til dem. De ble kjempeglade. Foreldrene mine får vite det når vi møter dem i helga. Men vi tenker også at vi holder tett til alle andre. Vi trenger foreldrenes støtte hvis det ikke skulle gå bra så derfor er det tryggest å si det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mamma og pappa,3 venninner og en nabo.Så får vi vel fortelle det til svigers imorgen eller no.Klarer ikke holde det hemmelig....ifølge termin beregning er jeg 5uker.Skal bestille sånn tidlig ul så vi kan se hjerte banke...og går det greit kan vi fortelle det til andre etter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ønsket oppfyllt

vi fortalte til først foreldre, dagen etterpå til besteforeldre og søsken, så gikk det et par dager, så dro jeg til legen. sambo ville ikke at det skulle komme ut før jeg hadde vært til lege, må jo respektere det:) men etter det var det fritt fram for hele verden og vite det;)

 

det er så utrolig morsomt å se reaksjonene til folk:)

svigermor ble helt tussete og torte ikke å reise seg på lenge...:D

 

var da 5+1.

 

er 5+6 idag:)

 

jeg også skal vente med å si det på jobben...vil ikke at de skal vite noe før de ser det sel, eller noe gjør at jeg ikke kan utføre bestemte ting i jobben, da må de jo nesten vite det:p

 

uff...håper ikke de finner ut det før jeg vil...er en gjeng med nesevise slarvete gamlinger jeg jobber med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...