Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det kan være skadelig å ha sex tidlig i svangerskapet?

Jeg er så redd for at jeg skal gjøre noe som kan føre til abort. Har kjent litt på livmortappen, og den er sinnsykt lavt nede. Kan den bli "irritert" av samleie?

hihi :) helt blank jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha sex så mye du vil du;) er ekstra sunt nå når du er gravid ;P

Men du kan begynne å blø litt etterpå, det trenger du ikke være redd for. Når du er gravid så får du mer blod, å da brister av og til noen blodårer inne i kjeden, mn ta d me ro :)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å ta det litt forsiktig med sexen i starten,spsielt om man får blødning etterpå.. fikk beskjed om å vente noen uker da jeg fikk litt blødning etter sex... så du får prøve deg frem å se hvordan din kropp reagerer. Det er iallefall helt sikkert at sex ikke er noen grunn til at emryoet blir skadet.. men litt skjørt er det jo der inne når man er gravid så ta det litt forsiktig iallefall!!:)

Skrevet

Hei kickie! =)

Kan jeg få spørre hvordan tappen din er nå når du er gravid? =) Har du enda sprekken der, eller er den helt lukket? Er du langt på vei? =)

Jeg tror også at det er trygt å ha sex, det er jo maaange som ikke finner ut at de er gravide for dem er ganske langt på vei.. Og dem har sikkert gjort masse som dem ikke kanskje hadde gjort om dem visste om det.. Men likevel så går det bra med de aller fleste! =)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Føler meg fremdeles ikke helt trygg, så tror jeg skal ta meg en prat med legen når jeg skal dit på tirsdag (selv om jeg syns det er litt flaut å snakke med ham om sånne ting... :P).

Lykkeliten: Jeg er 4+6 på vei, så fremdeles veldig i starten dette her. Har ikke kjent så masse på tappen, men den kjennes nesten ut som den var uken før mens de andre ukene (så fremdeles strek der ja). Denne "plugget igjen" som pernille sier man skal kjenne finner jeg ikke i det hele tatt. Men har slått meg til ro med at folk er forskjellige (håper jeg... huff... veldig bekymret for alt nå ja).

Lykke til videre alle sammen!

Skrevet

Ååå, nå fikk jeg håp.. For idag kjente jeg sprekken igjen, for to dager siden hadde den snudd seg helt bak.. Jeg ble så forvirret. Jaja, det er vell bare å vente.. =) 1 uke over ikm, og negativ test på tirsdag..

Hvis jeg er gravid, er jeg 5+0 idag.. :)

Skrevet

Hei!

Hadde du spurt mannen min ville han vel svart at sex er anbefalt. Han er nemlig overbevist om at det er veldig bra i svangerskapet.

Selv var jeg litt som deg slik at jeg ventet til jeg var hos legen. Han sa det var bare å ha sex. Men sikkert lurt som de andre sier her at man bør være litt forsiktig. Dessuten når man blir større så er det jo viktig å være litt kreativ i stillingene slik at man ikke får press på magen. Nå om dagen er jeg en del kvalm. så da hjelper det ikke hvor mye mannen min tror det er anbefalt. Jeg har ikke lyst for fem øre ;o) det er jo ikke så stilig å brekke seg mens man har sex heller.

Vær imidlertid nøye med hygienen. Det er ikke alle midler mot sopp og bakterieinfeksjoner som kan brukes når man er gravid. Så lurt og sørge for at begge er nyvasket dersom du har vært plaget med slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...