EinFrosk Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Har hat migrene i to dager og må prøve å komme meg på jobb i morgen. Kan jeg ta 1g pinex stikkpiller? Vedlegget er litt tvetydig.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Preparater som inneholder paracetamol skal være "trygge" for babyen Men pinex hjelper vel ikke så mye mot migrene da...?
EinFrosk Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 Det hejlper ikke med vanlige pinex, men har i hvertfall hatt litt hjelp av paracet-stikkpiller tidligere når jeg har vært tom for andre ting.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Så bra såvidt jeg har forstått skal det være trygt å ta pinex altså... Jeg fikk tilbud om det på sykehuset når jeg lå dær med hyperemesis! God bedring
Lyst på nr3♥ Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Råder deg til å holde deg til Paracet jeg... d er d JEG har blitt fortalt at en skal bruke under graviditet, og ikke hverken Ibux eller Pinex... )) Grunnen er at det er forsket MYE på Paracet og det har ikke vist noen negativ effekt på foster
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 hørt pinex er det samme som paracet jeg da,bare pinexen er billigere. sa det hos legen og apoteket.
EinFrosk Skrevet 13. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2008 Sa det at du ikke skulle bruke pinex? Jeg trodde egentlig pinex og paracet var det samme fra forskjellige produsenter....
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 pinex og paracet har akkurat samme virkestoff, paracetamol! resten er bare hjelpestoffer... skal være like trygt å ta pinex som paracet!
Mrs. Bouquet Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Det er synonympreparater ettersom jeg husker. Så helt trygt å ta det.
Soloho Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Man kan ta Paracet ja. Alle Paracetamolpreparater er trygge å ta. Jeg fikk beskjed fra legen om å ta Paracet da jeg fikk vondt i ei skulder like før ferien. Hadde så vondt at jeg ikke fikk trukket pusten. Ei venninne av meg som hadde sånn med armene at nervebanene blir for trange fikk Paralgin forte av legen. Paracet og Pinex er synonymprep. så det er like trygt med begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå